|
|
|
|
|
|
|
<< Előző [1][2][3][4][5][6][7][8][9][10] 11 [12][13][14][15][16][17][18][19][20][21] Következő >> Utolsó >|
2010.04.30. 05:49:27 Göd manta (#1461)
|
Szia tezsla.laszlo kolléga! Nagyon örülök,amikor újabb,és újabb eddig nem látott manták kerülnek elő, ezzel is bizonyitva, hogy ha nem is látni belőle úton útfélen mint pár éve, azért még vannak. Az külön öröm, ha egy régebbi küsőt megörzött darabbal találkozik az ember, ami megúszta az átépítést. Ezzel természetesen nem szeretnék senkit megbántani, de később az eredetiség már többünknek is fontos lehet.Üdv a fórumon, remélem a kollégáimmal együtt én is tudok segíteni, ha tudok.
|
2010.04.26. 20:10:35 Göd manta (#1460)
|
Programajánló!!! Oldimer Messe Tulln május 15-16. Bővebb infó a http://www.oldtimermesse.at/ oldalon.:):):):)
|
2010.04.24. 15:15:04 Göd manta (#1459)
|
Mivel igen nagy ez a "család" gonolhatunk pl a Buick SkyHawk,vagy Chevrolet Monza-ra is. Ha valakinek van ezzel kapcs infója legyen aranyos, és ossza meg, mert egy családfa megírásáról még nem mondtam le, ezért igen hasznos lehet minden infó.Köszi
|
2010.04.24. 14:39:51 Göd manta (#1458)
|
Rokoni szálak / 2 fejezet- Cosworth Vega:A Cosworth Vega jóval megelőzte korát. A Chevrolet 1970-ben hozta ki a kompakt szedánt / kupét, mely az import autók beáramlásával volt hivatott felvenni a versenyt. A hazai piacon is megálta a helyét pl: Ford Mustang Boss 429, 7030 cm3V8 (375LE) végsebesség 189 km/h fogyasztás 20.5 liter, Camaro Z28 4948 cm3 (290LE) végsebesség 197km/h fogyasztás 17,9 liter. Természetesen ennyi lóerőnél 7 mp-es gyorsúlás párosul! A modell legerősebb motorjaként egy 110 LE-s (82KW), 2.3 literes, négyhengeres erőforrásnak kínáltak, amelyet viszont gyakran ért kritika durvának ítélt volta miatt. Cosworth Vega négyhengeres soros 1998 cm3 (110LE), 4 fokozatú kézi váltó, végsebesség 180km/h fogyasztás 14 liter. 1973-ban aztán a Chevy rávette a Cosworthot, hogy kifejlessze a leggyorsabb Vegát, bár ezt a gyárnak úgy kellett megvalósítania, hogy megtartsa az autónak az egyszerre sportos és takarékos jellemzőit, ami az üzemanyag- fogyasztásra érzékeny hetvenes évek közepén létfontosságú szempontnak tűnt. A Cosworth könnyűfém ötvözet hengerblokkot használt a 2 literes modellekhez tervezett rövidebb lökethosszal, majd ezt pároasította egy szintén könnyűfémből készült, iker- vezérműtengely, 16 szelepes hengerfejjel. A speciális dugattyúk és az elektronikus üzemanyag- befecskendezés kezdetben 130 LE-s (97 KW) teljesítményt biztosított, bár a gyártósorról lekerülő járművek ténylegesen 110 LE- re (82 KW) voltak képesek a kisebb mértékű sűrítésnek köszönhetőek. A 152 x 330 mm keréktárcsák a kormányozhatóságot szolgálták. E típus egy időben született a Manta A szériával 1970-ben
|
2010.04.19. 19:48:19 Göd manta (#1457)
|
Szívesen tettem, és remélem ezek után is tehetek a mantás, és a hazai opeles életért.
|
2010.04.19. 10:34:08 T-MOMC (#1456)
|
Én megköszönném Krisztiánnak az Oldtimer Expóval kapcsolatban végzett munkáját. Nekem versenyem volt, így nem tudtam kimenni, de hallottam, hogy egy színvonalas, látványos bemutatkozást sikerült összehozni.
|
2010.04.18. 22:04:30 T-MOMC (#1455)
|
Zadu! Sokan próbálták már kézben tartani a kamerát a pályán, senkinek sem sikerült :)Sikerült megcsinálni, utána volt még néhány technikai probléma, de azokat is megoldottuk. A végén összejött egy 3. hely.
|
2010.04.18. 22:02:22 Göd manta (#1454)
|
Továbbá aki a grafikai munkában segített Hetei Miki barátomnak, és azok a mantás kollégák akik a Sokadalom rendezvényen részt vettek, azok akikkel a standon hosszasan beszélgettünk, akik tudják, hogy a Manta-nak nem csak múltja, hanem jövője is van. És azoknak akik segítenek abban, hogy továbbra is sikerautó maradjon az Opel Manta. Köszönöm nektek, ha megengeditek, barátaim. Kívánok a jövőben is sikerekben, élményekben gazdag újabb 10 évet, hogy együtt ünnepeljünk ugyanit 2020-ban is.:):):):):):):):):):)
|
2010.04.18. 21:46:44 Göd manta (#1453)
|
Vége lett az Oltimer Expo-nak. Szerintem sikeresen zárúlt rengeteg új lehendő rajongó érdeklődését sikerült felkelteni.Szeretnék itt is köszönetet mondani azoknak, aki segített, vagy részt vett ebben a "küldetésben",hogy az Ascona, Manta neve még egy ideig,még ragyogjon. Hogy meddig, az csak rajtunk rajongókon múlik!!!!!!!!!!Szóval köszönet Noszvai Andrásnak, aki lehetőséget adott, hogy megjelenjük az Expo-n. Köszönet a két klub vezetőjének, hogy támogattak, segítettek abban, hogy klubösszevonnásal, egy ígényes standot állítsunk fel ( Kiss Lajos, Karaszi Gábor). Köszönet a négy autó tulajdonosának aki a látványosságot biztosította: Dedeó Stefánia, Nyuzó Gyula, Versics József, Tarcsi István. Szóval még egyszer köszönöm skacok! Üdv Kovács Krisztián ( Göd manta)
|
2010.04.18. 18:44:00 zadu (#1452)
|
Hello T-MOMC!Igazad volt.Tényleg nem lett az igazi a belsö kamerás video!!!Csak az elsö kanyarig jo!!! :-))) De amugy jo volt.KÖSZI!!!!! Tényleg mi lett a kézifékkel?Jo lett!!!Mehetsz szkanderversenyre, még a vasat is elhajlítod!!!!!!!:-)))
|
2010.04.17. 23:31:59 Göd manta (#1451)
|
Köszönöm szépen srácok a biztató szavakat, és a szakmai kiegészitést is a tengerentúli Mantákkal kapcsolatban!!Mindig tanul valamit az ember!:):):):) Ezeket az adatokat a témára kiváncsi illetékeseknek mindenfélekppen érdemes tudni. A jóisten úgylátszik szeretei a mantásokat megajándékozott minket egy napsütéses hétvégével. Aki kint volt a városban, vagy az Expo-n remélem látott sok szépséget, tudott fotózni, jól érezte magát.Újjabb barátságot is lehet ilyen helyen kötni, mert tartozzunk bármilyen típushoz, márkához rá kell,hogy jöjjünk egyfomák vagyunk. Számomra nagyon hasznosak az ilyen rendezvények. Szerintem valamilyen formán ez egy szemléletváltás is mely hozzásegít, hogy az ember egy kicsit másik szemszögből is meglássa a világot. Sziasztok!
|
2010.04.17. 16:45:33 Chainsaw (#1450)
|
Göd manta, láttam az autódat OT Expon a parkolóban. Szép kis gép! Az enyém is körülbelül úgy fog kinézni ha kész lesz. Amikor megláttam azt hittem az enyém áll ott xD
|
2010.04.14. 18:13:39 emmatti (#1449)
|
Szia Göd Manta!Egy apró hibát találtam a leírásodban az USA vonatkozásában, mégpedig az 1971-es katalógusban (Buick's Opel) a GT: GT-ként, a Manta: Opel 1900 Rallye vagy Opel 1900 Sport Coupe néven szerepel, míg az Ascona: Opel 1900 Wagon-ként (ami Európában Caravan), illetve Opel 1900 Sedan-ként szerepel (2 ajtós), tehát kezdetben nem is tudták mi az a Manta vagy Ascona.1973-ban már Mantaként szerepelnek a Manták (érdekes hogy addig semmilyen jelzés, még a rája sem volt az autókon, de ahogy Mantaként árulták az exportpéldányok is megkapták a feliratokat és logókat). Az Ascona pedig továbbra is maradt Opel 1900 Sedan, a váltás is kb 1973-ban volt.Felépítésükben csak az oldallámpák illetve az ajtók belső merevítése különbözteti meg őket egymástól, míg a motorok kisebb sűrítéssel és más vezérműtengellyel üzemelnek a gyengébb amerikai üzemanyagok miatt (az 1,9-es motor csak 78 LE-s lett ezáltal, más motorral pedig nem is lehetett kapni az autót) 1974-ben jelent meg a legfeltűnőbb eltérés, mégpedig az amerikai törvényeknek megfelelően a régebbi krómozott lökhárítók, ronda "sínvasaknak" csúfolt elemekké alakultak át. Ezeket egyébként az USÁ-ban sem szeretik, mert teljesen elrontja az autó formáját, aki teheti cseréli krómozottra. Kb. 175.000 A Manta került a "nagy vízen túlra", amiknek a nagy része bontókban végezte vagy magára hagyták, ugyanis a 80-as években kb. ugyanazon az áron V8-as motorral, klímával felszerelt Mustang-ot és társait lehetett venni, viszonylag biztos szervizháttérrel, míg a Mantákhoz, Asconákhoz nehezebben lehetett alkatrészeket szerezni.Persze néhány autó azért megmaradt a lelkes rajongók segítségével.
|
2010.04.13. 18:48:12 zadu (#1448)
|
Oké bocs ugy van ahogy L-MOMC mondja.Már rég olvastam és nem jol emlékeztem.De már utána néztem.
|
2010.04.13. 17:03:09 Cabaaa (#1447)
|
Biztos h L-jetronic mert 7es csatlakozó van a légtömegmérő és az kezeli az AC-t. Eddig sárga volt benne és ment mint a golyó. Sajnos nincs sok tapasztalatom kb 2000km-t raktam csak még az autó.
|
2010.04.13. 08:54:26 L-MOMC (#1446)
|
Az L-jetronic-ba szürke való. Az LE-jetronic-ba kell a sárga. Mantában '82-től.
|
2010.04.12. 19:23:59 zadu (#1445)
|
semmi baj.Azt mondják hogy a szándék a fontos....
|
2010.04.12. 19:18:09 Göd manta (#1444)
|
Akkor oké! Egyébbként most olvastam vissza, és hülyeséget irtam, mert 2009. ben a KAD trió második generációja (Kapitan (1969-1970,Admiral,Diplomat 1969-1977-ig) bizony már negyven éve!!!! Bocsi a férretájékoztatásért! Hogy szalad az idő!:):):):):):):):)
|
2010.04.12. 18:57:44 zadu (#1443)
|
Hello Göd manta!!!Simán el lehet olvasni.Csak néhol nehéz.....
|
2010.04.12. 18:55:48 zadu (#1442)
|
Hello Cabaa!!!Az L-jetronikba sárga kell.Van rola e dokumentumom is.
|
2010.04.12. 18:50:46 Göd manta (#1441)
|
Valamiért összerendezi a mesét a gép, kivételesen hibámon kívül, de talán így is olvasható.:):):):):)
|
2010.04.12. 18:43:13 Göd manta (#1440)
|
2.rész!Kezdetben 68 és 80 lóerős 1584 cm3-es benzines motorokkal, majd 1971elején már a 1897 cm3-es (90LE) erőforrás is megjelent. 1972-benelérhetőbbé tették az alapmodelt a kadetben megszokott 1.2-esbeépítésével. 1973-tól a hütőrácson nagyobb lett az Opel villámos embléma, abiztonsági övek pedig alapfelszereltségkét jártak.1975-ben az új károsanyag kibocsátási rendelkezések arra késztették azOpelt, hogy a kisebb ólomtartalmú üzemanyagokhoz tervezze motorjait.Az 1.6N-nek 68-ról 60 lóerőre, az 1.6S-nek 80-ról 75 lóerőre, az 1.9S-nek 90-ről 88 lóerőre csökkent a teljesítménye. Az 1.2 l-es motor OHV hengerfejjel, az 1.6-1.9 l-es CIH-val (cam inhead) készült. Az üzemanyag ellátásról egytorkú karburátorgondoskodott.Ezzel az egyszerű kialakítással az Ascona 1.9 SR sikeres karriertfutott be a motorsportban. Walter Röhrl és Jochen Berger a 200 lóerőretuningolt Ascona-val megnyerte vele többek között az 1974-es EurópaiRally Bajnokságot is. 1975-ben görögországban az Akropolis- ralinvilágbajnoki futamot nyertek. A Steinmetz tuning cég kifejlesztett egy különleges változatú AsconaSR- t, amibe 2 db egytorkú Solex karburátort építettek, így 125Le-re(92kW) erősítették.Az Ascona A- t kis számban exportálták az Egyesült Államokba, aholOpel 1900 néven forgalmazták, a Buick kereskedésekben a Kadettal,Mantával és a GT-vel együtt, mint Buick-Opel került az ottaniköztudatba.
|
2010.04.12. 18:41:36 Göd manta (#1439)
|
Ascona A története (1970-1975)A Rekord és a Kadett között egyre inkább felszereltségben és méretbenis egyre szembetűnő különbség késztette arra az Opelt, hogy egy újkategoria szülessen. Így a Kadett-ből átformáltan az új jövevény azOlympia A (1967-1970) nevet kapta és ezzel egyidőben bemutatkozott aKadett család 1.7 és a 1.9-es motorja. Ezek a motorok 75 és 90lóerővel bírtak. Egyaránt megtalálható volt a 2 és a 4 ajtósferdehátú, ahogy a coupe változat is. Az Olympia felsőbrendűségétgazdagabb krómdíszités, háromküllös kormánykerék mellett az utastérbennemesfa -utánzat is megtalálható volt. Eredetileg Olympia B típusjelet kapta volna, de talán a Ford azakkor bemutatkozó Taunus TC típus megjelenésével késztette arra azOpelt, hogy az ódivatú Olympia nevet elhagyva egy hangzatosabb Asconanévvel lássa el az 1970-ben bemutatkozó új középkategóriás modeljét.Az Opel 1970 őszén Rüsselsheimben mutatta be teljesen új modeljeit:a Manta coupe- t szeptember 9-én, majd október 28-án az Asconát, amit2 és 4 ajtós szedán és 2 ajtós kombiként készítettek. A választékbanmegtalálható volt mind az alap, és a Luxus (L)-jelű kivitel egyaránt.Az új modellt továbbra is a Kadett és a Rekord közé pozícionálták. Akombi változat Voyage néven egy luxus családi autónak számított. Enneka modelnek az akkori divatnak megfelelően úgy kölcsönöztek'amerikaias' külsőt, hogy az autó oldalát nemesfa-mintázatú fóliávalvonták be. Később (1974) Ascona Caravan néven egy egyszerűbb változatajelent meg. Folyt...
|
2010.04.12. 18:36:29 Göd manta (#1438)
|
Miért is érdekes a 2010-es év? Mert az Opelnél az idei kerek évfordúlosok az Ascona, Manta típusok. Sőt, ha úgy nézzük négyszeres az öröm, mert a B szériák a 35. évet ünneplik! De igazából kerek év számok mindig azok, amik érdekesek lehetnek amire a külvilág is jobban odafigyel. Ami számomra nagyon sajnálatos, és egyben szégyen, hogy a tavalyi évforduló nem kapott elég vízhangot, méltóképpen talán nem is lett megünnepelve, legalábbis tudomásom nincs róla. Történt ugyanis, hogy az Opel autó gyártásnak tavaly volt a 110. évfordulója, és veterán korba lépett a második generációs KAD (Kapitan,Admiral,Diplomat) trió stb.....Na ez a hajó is elúszott! Következő szösszenetben egy kis Ascona típus történet. Mert úgye a "tesónak" a sorsa összefonodik a mantáéval (1970-1988 ig).
|
2010.04.11. 17:35:10 Cabaaa (#1437)
|
Tudnátok nekem segíteni? Mindig beköpi a gyertyákat a manta. Cseréltek injektorokat 1 napig ment utána megin semmi. L-jetronic rendszer van benne eddig sárga injektorok voltak benne de aztmondták hogy ebbe a szürke való. Utána sokkal gyengébb volt, de megint megállt. Szikra van minden jelen van de valamiért mindig megáll. elkezd fulladni és sorra állnak meg a hengerek. Van valakinek valami ötlete h miért lehet?
|
2010.04.09. 23:03:40 Göd manta (#1436)
|
Ezeröcsi élő közvetítés Winkler Róbert, és Bazsó Gábor részvételével az Oldimer Expo kiállítás első napján! 2010. április. 16 péntek 17-19-ig hallgassátok Ti is a Neo Fm-et! Élőben nézőként biztosan ott leszek, ha nem akkor az intenzíven fekszem!!!:):):):):)
|
2010.04.09. 22:54:09 Göd manta (#1435)
|
Ezeröcsi élő közvetítés Winkler Róber, és Bazsó Gábor részvételével az Oldimer Expo kiállítás első napján! 2010. április. 16 péntek 17-19-ig hallgassátok Ti is a Neo Fm-et! Élőben nézőként biztosan ott leszek, ha nem akkor az intenzíven fekszem!!!:):):):):)
|
2010.04.08. 18:59:56 Göd manta (#1434)
|
Köszönöm a meghívást élni fogok vele! Most egy kicsit sűrűbb az életem, de ha látom az alagút végét mindenféleképpen talizhatunk. (krisztian.god@gmail.com)
|
2010.04.07. 22:03:20 Chainsaw (#1433)
|
Hát azért annyira nem durr bele :D Tavaly júliusban kezdődött :P Köszönöm szépen a biztatást :) Hát amint kész lesz, láthatóvá teszem :D (remélhetőleg még ebben az évben). De ha szeretnéd akkor most is eljöhetsz megnézni :D :P Köszi!
|
2010.04.07. 21:17:23 Göd manta (#1432)
|
Bocsi! Talán a jövőbe tekintő manták listája szebben hangzik!:):):):) Kiváncsi leszek, hányan leszünk akik a Manta 50. szülinapot is megünneplik? Beszélgetések alapján úgy 15-20 db ra becsülték eggyes klubboktól független beszélgető partnerek. A pusztulás elkerülhetettlen! Mentsétek a menthetőt!!!!Üdv Göd manta
|
2010.04.07. 21:08:17 Göd manta (#1431)
|
Szia Chainsaw! Te aztán dúrr bele! De igazából ezt így kellene csinálni! Ez azt jelenti, hogy egy újabb Manta iratkozik fel a megmaradottak listájára?????:):):):):):):):):):):):) Engedd meg, hogy első legyek aki gratulál! Mikor láthatjuk a büszkeségedet élőben?
|
2010.04.07. 20:32:49 Chainsaw (#1430)
|
Üdv! Elkészült az oldalam a kocsi felújításáról. Akit érdekel tekintse meg: http://chainsaw.tarhely.biz/
|
2010.04.06. 21:28:29 Göd manta (#1429)
|
Ezeröcsi rajongók hallgassátok az Oldtimer Expo ideje alatt is a Neo FM-en!!!!!!!!Közvetités: április 16 péntek 17ó-19ó-ig.
|
2010.04.06. 19:59:03 Spyoneer (#1428)
|
Hello Uber!Irj mailt kunzsolti87@freemail.hu cimre!Kérdéseidre választ kapsz:)
|
2010.04.06. 18:40:37 uber (#1427)
|
sziasztok!kinéztem magamnak egy Mantát, http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/manta/opel_manta-3667823 de nem vagyok még a téma szakértője, valaki nem ismeri esetleg, nem tudtok róla valamit? kb 4 hónapja még vaterán 270ért árulták.
|
2010.04.06. 18:40:00 uber (#1426)
|
sziasztok!kinéztem magamnak egy Mantát, http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/manta/opel_manta-3667823 de nem vagyok még a téma szakértője, valaki nem ismeri esetleg, nem tudtok róla valamit? kb 4 hónapja még vaterán 270ért árulták.
|
2010.04.05. 20:29:23 GTS Motorsport (#1425)
|
Kedves fórumozók! Látogassatok el a www.gtsmotorsport.hu oldalra, olvasgassátok a blogot, regisztráljatok a fórumon, szóljatok hozzá a témákhoz. Autótok felújítását, építését a nagyközönség elé tárhatjátok. Tájékozódhattok drift eseményekről, versenyekről. Hozzászólásaitokkal bíztassátok a Magyar Drift Bajnokságban szereplő Mantát és soförjét.
|
2010.04.05. 09:36:57 Göd manta (#1424)
|
Egy hét múlva még a csapból is az Oldtimer Expo fog folyni:http://www.hirszerzo.hu/cikk.ket_het_mulva_ismet_oldtimer_expo_a_vasuttorteneti_parkban_.145884.html
|
2010.04.04. 16:12:54 Göd manta (#1423)
|
Retro Classics 2010 Stuttgard. Manta Club Itt:http://www.youtube.com/watch?v=YH7GbzzLYDY
|
2010.04.04. 07:11:08 Göd manta (#1422)
|
Már Szlováliában is erről írnak: a várakozások szerint több mint 200 járművet csodálhatnak majd meg a IV. Oldtimer Expo-n. Az előző évekhez hasonlóan a veterán járgányok nagy része eddig még nem mutatta meg magát a nagyközönség előtt. Mint mindig, most is vannak ünnepeltjeink: a 75 éves Jaguár, a 40 éves Opel Manta és a 30 éves Audi Quattro!Bővebben az Új szóban, itt: http://ujszo.com/online/panorama/2010/04/03/iv-oldtimer-expo
|
<< Előző [1][2][3][4][5][6][7][8][9][10] 11 [12][13][14][15][16][17][18][19][20][21] Következő >> Utolsó >| |
|
|
|