Jelenleg a MOMC archív oldalát nézed, ez az oldal már nem frissül, belépni/regisztrálni nem tudsz.
Tovább a nyitólapra »






 

Hozzászólások

Hozzászóláshoz szíveskedjen bejelentkezni!
Fórum -> Egyéb -> Beszélgessünk
 
<< Előző   [1] 2 [3][4][5][6][7][8][9][10][11][12]   Következő >>   Utolsó >|
2016.07.04. 12:17:47
geo5 (#1821)
Sajnos igazad van. Ha nem is autóval de a házban egy két dologgal kapcsolatban volt kint szerelő, de utána azt mondtam, hogy többet be nem teszi a lábát senki, úgyhogy mindent én javítok. Modjuk nem a munka végzésével volt a gond, pusztán csak olan dolgokat csináltak, amit én is meg tudtam csinálni. És a silány anyag helyett jobb minőségűt tettem be, amik azóta is működnek. Autóban a napi használatú (akkor sedan suzuki) -nál volt egy dugattyú palást leszakadás, azt szerelő javította, de egy eleve ujítás alatt álló autóban nem hagytam volna ki. Most egy Astrát hajtok, eddig szerencsére csk egy vízpumpa cserém volt.
De az tény, hogy az van megcsinálva,amit magadnak csinálsz. Otthon nem futószalagon dolgozik az ember, alaposan, nyugodtan, tanácsot kérve meg tudja csinálni. És legalább megspórolod a munkadijat. Igaz, megy vele az időd. De ezt élvezi az ember.

Előzmény >
Szóval a lényeg szerintem tényleg az a legjobb ha az ember magának csinálja a dolgait. Vagy ha még van egy barát (nem haver) akiben megbízol jó lehet. Egy vállalkozás nem fog azzal törődni, hogy Neked milyen érzelmi köteléked van autód iránt, nekik ez csak egy munka! Márpedig, ha valakinek korosodó hobbi autója van, ott viharos érzelmek, régi emlékek, és még ki tudja hány olyan ok van, ami miatt a jármű felújításra kerül!

Ki kell hagyni a nagy dumás kamuzó emberkéket! ilyen sajnos sok van! Ha baráti szívességből vállalja el kevés pénzért akkor érdemes lehet lefektetni, hogy egyre gondoltok e időben és pénzben! Ha áron alul csinálja, vagy ingyen, az ember nem lehet türelmetlen, ha pénzért, akkor joggal gondolhatja, hogy köze van a saját autójához!!!!Sok féle sztorit hallottam és éltem meg én is. Minden egyes autó egy újabb 2-3 év gyomorgörcs, és megtanít arra, hogy család, munka mellett tanuljam meg az összes témába illő (lakatos, fényező, kárpitos szerelő stb...) szakmát. Most is egy kis pihenés után keresem a következő ÉRTELMES MANTA-t, amit úgyszintén joggal gondolok, hogy nálam lenne a legjobb helyen. Ezt az idő fogja igazolni!


2016.07.01. 21:42:44
Göd manta (#1820)
Szóval a lényeg szerintem tényleg az a legjobb ha az ember magának csinálja a dolgait. Vagy ha még van egy barát (nem haver) akiben megbízol jó lehet. Egy vállalkozás nem fog azzal törődni, hogy Neked milyen érzelmi köteléked van autód iránt, nekik ez csak egy munka! Márpedig, ha valakinek korosodó hobbi autója van, ott viharos érzelmek, régi emlékek, és még ki tudja hány olyan ok van, ami miatt a jármű felújításra kerül!

Ki kell hagyni a nagy dumás kamuzó emberkéket! ilyen sajnos sok van! Ha baráti szívességből vállalja el kevés pénzért akkor érdemes lehet lefektetni, hogy egyre gondoltok e időben és pénzben! Ha áron alul csinálja, vagy ingyen, az ember nem lehet türelmetlen, ha pénzért, akkor joggal gondolhatja, hogy köze van a saját autójához!!!!Sok féle sztorit hallottam és éltem meg én is. Minden egyes autó egy újabb 2-3 év gyomorgörcs, és megtanít arra, hogy család, munka mellett tanuljam meg az összes témába illő (lakatos, fényező, kárpitos szerelő stb...) szakmát. Most is egy kis pihenés után keresem a következő ÉRTELMES MANTA-t, amit úgyszintén joggal gondolok, hogy nálam lenne a legjobb helyen. Ezt az idő fogja igazolni!


2016.07.01. 21:24:41
Göd manta (#1819)
Nagyon sokszor megégettem magam, ezért egy ember van akinek hiszek, az is én vagyok! Nagyából kalkulálható az elvégzendő munka. De hogy lesz egy max 2 hetes munkából majdnem 1 év? És milyen dolog, amikor megalkuszol a lakatos "mester" emberrel, aki 30 éve autólakatolásból és (nem először lát szétszedett autót), és nem teljesíti, amiben megállapodtatok! A fizetendő összeg 3x annyiba kerül, és fél év után a fejedhez vágja, amikor fizetsz neki (többszöri könyörgés után fintorogva összebassza a munkát) "vidd a pics...ba ezta szart! Jó vállalkozó mi? Miért is ne törné el az ember a térdét? Vannak ilyen veszélyek! Lehet, hogy Te lelkes vagy, de ezt mások simán le tudják törni. Rengeteg megpróbáltatáson vagyok túl, talán ez is erősít abban, hogy megbecsüljem azt amit elértem, és ezt folytassam tovább újabb autókkal.

Sziasztok!


2016.07.01. 21:14:40
Göd manta (#1818)
Szia! A jó dolgok lassan állnak össze! Mindenféleképpen érdemes úgy belefogni, hogy tud mi lesz a következő lépés! Többször fordul elő, hogy valaki nagyot harap, és a torkán akad a gombóc! Sok olyan van, hogy nagyot álmodik valaki szétszedi az autót felújítás céljából, és soha sem készül el! Idő és pénzhiány miatt az évek alatt tovább romlik az állapot, alkatrészei elkallódnak stb... Nem is olyan kis dolog alapoktól autót újraépíteni! Végtelen pénztemető, és lassan sokszor előre nem várt problémák miatt hónapokat legrosszabb esetben éveket lehet csúszni! A legfontosabb, hogy papír tiszta legyen, és forgalomba lehessen helyezni. Nálam is úgy, hogy jó haver elválalta a lakatos munkát, és mivel bajban volt anyagilag kisegítettem a bajból kifizettem előre azt a munkát, ami soha sem készült el! Miután levágott minden rohadó elemet a pénzt meg elköltötte nem készült az autó. Szó szerint úgy kellett hirtelen akcióval visszaszerezni a kocsit, mert ellopás gyanus volt a dolog! A tudtomon kívül vitték az autómat egy általam ismeretlen helyre, de ez egy nagyon hosszú történet! Legtöbbször a mások által lévő trehányság, nemtörődömség, és mély beleszarás is közre játszik! Ez még akkor is igaz, ha ügyfélként egy vállalkozónak adod az autódat felújításra (lakatos fényező).

Előzmény >
Ami a költségeket illeti, hasonlóan gondoltam, mint ahogy leírtad. Ha nem is 100e-ért, de mondjuk 300e körül gondoltam venni ha van, persze ha olcsóbb és jobb az nem baj. Ripityomra szeretném szedni, amihez kell egy jó garázs, aminek szintén a költözés a feltétele. Szóval hibajavítás után teljes alváz külső és belső védelem, minden alkatrészt lecsiszolni, védőzni, festeni. Ezt otthon is meg tudom csinálni. Ami nehézség lehet,a motor. Ahhoz kell majd segítség, de vannak autószerelő barátaim, és remélem itt leszel te is, ti is. A felújítás végét egymillió körülre saccoltam. Talán a legnagyobb problémát az alkatrész beszerzése és azok ára okozhatja szerintem. E nehézség miatt is gondolom, hogy nem tudnám hivatalos veteránná ujítani.


2016.07.01. 13:11:22
geo5 (#1817)
Sajnos délelőtt valami szerverhiba volt és elszállt a hozzászólásom, de valami olyasmit írtam, hogy: Az autósok 99,9%-a megveszi-használja-eladja az autóit.A maradék vagyunk mi és a mai 80 évesek, akik a 40-es, 50-es, 60-as évek autóival bánnak hímestojásként. És igazuk van. A múltat meg kellene óvni, és megtanulni, hogy azok a hibák újból ne történjnek meg. Persze ehhez túl ostoba az emberiség. Na mindegy, szóval kiváncsi lennék, hogy hogyan lehet kihozni egy mai 1000ccm-ből 125 lőerőt, persze adjunk hozzá turbót, úgy, hogy az 20,30,40 évesen is autó maradjon. Sehogy. De akkor mi még mindig ott leszünk! Remélhetőleg.

Előzmény >
Azt eddig nem írtam, hogy több magánakció van a háttérben, amiről a nagyérdemű nem tud, ha ezek a dolgok jól sülnek el, jó hírnevét tudom hozni a típusnak. Ezek legyenek építő jellegűek, olyanok amik hosszútávon meghatározzák a a típus jó hírnevét. Pozitív hangvételű szereplések, kiállítások megfelelő helyeken előre mozdítanak. Szerintem nem minden rendezvény, szereplés lehet pozitív! Nekünk ma sok jó dologra van szükségünk, hogy túl éljük a következő évtizedet! Nagyon sok minden történhet 10 év alatt, de ezt csak az a maradék maroknyi tudja értékelni aki túléli! Tényleg nem vicces az egész! Most nézem a feszengő 20 éveseket a E30, E36 BMW, és korosodó Honda Civic tulajokat, ilyenek voltunk 15 éve, mert akkor a Manta volt a korosodó, olcsó hülye gyerek autó! Ezt azért merem ezt így leírni, mert én is benne voltam, megéltem! De 2016-ban 41 évesen csak az érdekel mi lesz sorsunk a jövőben! Lehet újra kell értékelni a régi kötődéseket, és típus érdekeit szem előtt tartva még agresszívabban kell kiállni amellett amiben hiszek a fordulópont 10 éve! Aki régi Mantás az tudja mit akarok, hiszen a jó hírnév, az mindenkinek hasznos! Én nem akarok stagnálni, vagy lefelé menni. Szűk baráti körben megpunyadni! Tervezhetően kell hogy maradjunk!

Én tiszteletben "próbálom" tartani, hogy a Manta Club nem veterán, mint inkább rajongói klub. Fizetek klubtagságit is, mert érdekem, hogy ne vesszen el a típus. Szerintem tényleg nem vicces amit írok! Aki ma 50 közeli nem értheti, hogy a mai 20-as mit veszít. Nagyon komoly tétjátszma van! Valami kis hobbi stb... Én nem így látom!


2016.07.01. 09:44:24
geo5 (#1816)
Sajnos a dögöljön a szomszéd tehene még mindig nagyon jellemző. Bármit csinálsz, bármid van, főleg ha az internet is tud róla, mindig lesz akinek nem tetszik és hangot is ad neki. Ne is foglalkozz vele.
Annak idején Adam Opel (1890) is hitt valamiben, és most nagyon büszke lenne a Mantásokra!

Előzmény >
Remélem feléled a fórum, más is hozzászól! Elküldhettek, akinek valami nem tetszik, csak diszkréten, hogy meg lehessen vitatni. Vagy lehet durván, csak nem érdemes, mert kicsi ez az ország, és aki ismer, embert eszek kedden, és szombaton!:):):):) Tényleg jó lenne, ha dolgaink hosszútávon biztosan tudnám. Büszke lehetnék autóimra, és ne azt kapjam meg, hogy ez csak egy Opel. Ennyi év után szinte összenőttem a típussal, és ez életem végéig el fog kísérni. Itthon az hogy megmaradjunk nagyon fontosnak érzem! Nem azért nem használom Őket, mert nem szeretnék minden nap Manta-val járni! Nagyon csúnyán, és hirtelen fogunk eltűnni! Mivel autós kultúra szempontjából más feltételekkel élvezzük, ezért ennek hosszútávú kezelése más , mint Németországban. Én jobban szeretem a Manta-t, mint magamat, és amit szeretnék ez abból áll össze! Aki nem ismer, vagy ért, annak hiába mondanám, majd 10 év múlva fogja megismerni azt amiben én már 10 éve élek!

Sziasztok!


2016.07.01. 09:37:39
geo5 (#1815)
Ami a költségeket illeti, hasonlóan gondoltam, mint ahogy leírtad. Ha nem is 100e-ért, de mondjuk 300e körül gondoltam venni ha van, persze ha olcsóbb és jobb az nem baj. Ripityomra szeretném szedni, amihez kell egy jó garázs, aminek szintén a költözés a feltétele. Szóval hibajavítás után teljes alváz külső és belső védelem, minden alkatrészt lecsiszolni, védőzni, festeni. Ezt otthon is meg tudom csinálni. Ami nehézség lehet,a motor. Ahhoz kell majd segítség, de vannak autószerelő barátaim, és remélem itt leszel te is, ti is. A felújítás végét egymillió körülre saccoltam. Talán a legnagyobb problémát az alkatrész beszerzése és azok ára okozhatja szerintem. E nehézség miatt is gondolom, hogy nem tudnám hivatalos veteránná ujítani.

Előzmény >
Szerintem itt klubbon belül lenne rá esély, hogy találj egy olyan autót, mint ami az igény lehet. Ha rám hallgatsz, nem legalulról egy reménytelen dolgot választasz. A 100.000 ft-os autó 10-15 éve udvaron áll vizsga nélkül, erősen korrodált) mire összeáll az millió alatt nem áll meg! 350.000 körül vizsgával már esélyes lehet. 500.000 körül beleülsz, és mész vele, és élvezed addig, míg nem lesz meg az igény szerinti felújításra az összeg. Nem érdemes nagyokat lépni először csak sok pici dolgot, ezzel is ízlelgetve összebarátkozni a "vassal", hátha megutáljátok egymást. Aztán valamilyen szisztéma szerint haladni. Ha kész van akkor sincs megállás, hisz biztosítani kell az üzemben tartást, és onnan jön az értelmetlen halmozás alkatrészből. ez persze akkor igaz, ha hosszú távra tervezel! Ezért van az, hogy egy összeállt autó 1.500.000-2.000.000. mögött még egyéb sallanggal nem kevés beruházott összeg áll. és még sok minden más, de ez más téma!


2016.07.01. 09:16:48
geo5 (#1814)
Nagyon szerencsés vagy, hogy biciklivel is el tudsz menni dolgozni! Az biztos, hogy ezzel is lehet spórolni, főleg, ha minél messzebb jársz, annál drágább, és így annál többet tudsz spórolni. Én 1.5 órát utazom csak oda, és 38ezer forintba kerül egy hónapba. Ha nem fizetné a cég, nagy bajban lennék. És pont elötte állok egy költözésnek, és amíg ez nincs meg, addig vissza kell fogni minden költséget.

Előzmény >
Szia! Köszönöm, hogy mi itt eszmecserélünk! Talán a többiek is később talán hozzá is szólnak majd.

Mivel nem ma kezdtem, így kötödésem, azzal a fanatizmussal talán érthető is ami hevességem tükrözi. Talán túlzásba is viszem. Amikor beléptem a Manta Cluba kb akkor hagytam el a hobbiautózást is. Akkor vettem meg az egyik most is meglévő autóm. És 30 évesen úgy gondoltam, hogy eredeti állapotában látom meg a szépséget ezekben a korosodó kupékban. Mivel nem vagyok restaurátor, így azokat a dolgokat, amihez nem értek abban mások segítségével (pénzért) tudom megvalósítani. Sokat fejlődtem, sok mindent tanultam, de még így is van mit pótolni. Szeretek én is molyolni, nagyon sok mindent magam is csinálok, amihez nem értek, ahhoz nem nyúlok. amióta autóim egyben vannak azóta nincs semmi szerelés, mert csak állnak, és csak úgy vannak. Mióta van gyerek is azóta még kisebb az amortizácó esélye.


2016.06.30. 22:05:12
Göd manta (#1813)
Azt eddig nem írtam, hogy több magánakció van a háttérben, amiről a nagyérdemű nem tud, ha ezek a dolgok jól sülnek el, jó hírnevét tudom hozni a típusnak. Ezek legyenek építő jellegűek, olyanok amik hosszútávon meghatározzák a a típus jó hírnevét. Pozitív hangvételű szereplések, kiállítások megfelelő helyeken előre mozdítanak. Szerintem nem minden rendezvény, szereplés lehet pozitív! Nekünk ma sok jó dologra van szükségünk, hogy túl éljük a következő évtizedet! Nagyon sok minden történhet 10 év alatt, de ezt csak az a maradék maroknyi tudja értékelni aki túléli! Tényleg nem vicces az egész! Most nézem a feszengő 20 éveseket a E30, E36 BMW, és korosodó Honda Civic tulajokat, ilyenek voltunk 15 éve, mert akkor a Manta volt a korosodó, olcsó hülye gyerek autó! Ezt azért merem ezt így leírni, mert én is benne voltam, megéltem! De 2016-ban 41 évesen csak az érdekel mi lesz sorsunk a jövőben! Lehet újra kell értékelni a régi kötődéseket, és típus érdekeit szem előtt tartva még agresszívabban kell kiállni amellett amiben hiszek a fordulópont 10 éve! Aki régi Mantás az tudja mit akarok, hiszen a jó hírnév, az mindenkinek hasznos! Én nem akarok stagnálni, vagy lefelé menni. Szűk baráti körben megpunyadni! Tervezhetően kell hogy maradjunk!

Én tiszteletben "próbálom" tartani, hogy a Manta Club nem veterán, mint inkább rajongói klub. Fizetek klubtagságit is, mert érdekem, hogy ne vesszen el a típus. Szerintem tényleg nem vicces amit írok! Aki ma 50 közeli nem értheti, hogy a mai 20-as mit veszít. Nagyon komoly tétjátszma van! Valami kis hobbi stb... Én nem így látom!


2016.06.30. 19:11:49
Göd manta (#1812)
Remélem feléled a fórum, más is hozzászól! Elküldhettek, akinek valami nem tetszik, csak diszkréten, hogy meg lehessen vitatni. Vagy lehet durván, csak nem érdemes, mert kicsi ez az ország, és aki ismer, embert eszek kedden, és szombaton!:):):):) Tényleg jó lenne, ha dolgaink hosszútávon biztosan tudnám. Büszke lehetnék autóimra, és ne azt kapjam meg, hogy ez csak egy Opel. Ennyi év után szinte összenőttem a típussal, és ez életem végéig el fog kísérni. Itthon az hogy megmaradjunk nagyon fontosnak érzem! Nem azért nem használom Őket, mert nem szeretnék minden nap Manta-val járni! Nagyon csúnyán, és hirtelen fogunk eltűnni! Mivel autós kultúra szempontjából más feltételekkel élvezzük, ezért ennek hosszútávú kezelése más , mint Németországban. Én jobban szeretem a Manta-t, mint magamat, és amit szeretnék ez abból áll össze! Aki nem ismer, vagy ért, annak hiába mondanám, majd 10 év múlva fogja megismerni azt amiben én már 10 éve élek!

Sziasztok!


2016.06.30. 19:03:00
Göd manta (#1811)
Szerintem itt klubbon belül lenne rá esély, hogy találj egy olyan autót, mint ami az igény lehet. Ha rám hallgatsz, nem legalulról egy reménytelen dolgot választasz. A 100.000 ft-os autó 10-15 éve udvaron áll vizsga nélkül, erősen korrodált) mire összeáll az millió alatt nem áll meg! 350.000 körül vizsgával már esélyes lehet. 500.000 körül beleülsz, és mész vele, és élvezed addig, míg nem lesz meg az igény szerinti felújításra az összeg. Nem érdemes nagyokat lépni először csak sok pici dolgot, ezzel is ízlelgetve összebarátkozni a "vassal", hátha megutáljátok egymást. Aztán valamilyen szisztéma szerint haladni. Ha kész van akkor sincs megállás, hisz biztosítani kell az üzemben tartást, és onnan jön az értelmetlen halmozás alkatrészből. ez persze akkor igaz, ha hosszú távra tervezel! Ezért van az, hogy egy összeállt autó 1.500.000-2.000.000. mögött még egyéb sallanggal nem kevés beruházott összeg áll. és még sok minden más, de ez más téma!

Előzmény >
Modjuk kb 3 hónapja nem láttam olcsóbb mantát, de azt remélem, hogy később is lesz aki megunja, vagy nem akar vele foglalkozni, vagy legutóbb is valami rokonja elfelejtett 20 éve garázsban porosodó B Mantáját adta el valaki.

Talán 16 éves lehettem amikor láttam a Manta filmet. Akkor a Lada volt a nagyon menő meg az Audi100-as. Egy ilyen autó megtestesíti a gyerekkori álmot. Érzelmileg kötődik hozzá az ember, persze, hogy akarja.


2016.06.30. 18:52:17
Göd manta (#1810)
Én úgy csinálom, Hogy van egy családi napi használatú így semmilyen formán nincs kitéve nem veterán használatnak. Amúgy az év nagy részében bringával járok. (télen is a legnagyobb hidegben, ha nem esik a hó)!!!!!!! Így a melóba járás ingyen van, amit szintén a szent ügyért "felhalmozott" keretből tudok csak teljesíteni! Kis álom birodalmam nagyon alulról építem, hisz csak egy egyszerű szorgalmas melós vagyok családdal, kertes házzal, túl az építkezésen. Ez azért fontos, mert a hobbit ezen tényezők is megölik. Nagyon nehéz úgy megtartani valamit, hogy válság közepén építkezel, gyereket vállalsz egy fizetésből. Na ezért nem teszem ma tönkre azt amit 21 év alatt elértem. És pont ezért szeretnék tervezhető hosszútávú értelmes, és meghatározó értékrendek szerint értéket óvni, mert ez a mi esetünkben fontos Magyarországon, mert nálunk a típusnak nincs kultúrája, hozzánk később jutott el. Boldog voltam 20 évesen egy 18 éves Mantában, ez nem mostanában volt!

Előzmény >
Ugye ezek a korú autók még autók voltak, a maihoz képest minimális elektronikával, vastagabb, tartalmasabb anyagokkal. Ezek még autók. Azt gondolom, hogy olcsóbb fenntartani és akár használni is hosszú távon egy 30 éves rendben tartott autót, mint 1:venni egy modernet, 2:cserélni benne 30ezerért az elektronikai paneleket, 350.000-ért cserélni a kettőstömegű lendkereket, 3:20%-os áron eladni amikor öregszik, és venni 1.5 millóért egy másikat.



2016.06.30. 18:41:07
Göd manta (#1809)
Szia! Köszönöm, hogy mi itt eszmecserélünk! Talán a többiek is később talán hozzá is szólnak majd.

Mivel nem ma kezdtem, így kötödésem, azzal a fanatizmussal talán érthető is ami hevességem tükrözi. Talán túlzásba is viszem. Amikor beléptem a Manta Cluba kb akkor hagytam el a hobbiautózást is. Akkor vettem meg az egyik most is meglévő autóm. És 30 évesen úgy gondoltam, hogy eredeti állapotában látom meg a szépséget ezekben a korosodó kupékban. Mivel nem vagyok restaurátor, így azokat a dolgokat, amihez nem értek abban mások segítségével (pénzért) tudom megvalósítani. Sokat fejlődtem, sok mindent tanultam, de még így is van mit pótolni. Szeretek én is molyolni, nagyon sok mindent magam is csinálok, amihez nem értek, ahhoz nem nyúlok. amióta autóim egyben vannak azóta nincs semmi szerelés, mert csak állnak, és csak úgy vannak. Mióta van gyerek is azóta még kisebb az amortizácó esélye.

Előzmény >
Szia! Háttal nem kezdünk mondatot, de Hát igen, az az igazi fajtamentés amit te csinálsz! A restaurálásokat te végezted vagy csináltattad? mert ugye ha más csinálja, az pont a duplája a munkadij miatt. Én szeretek bütykölni, szeretek autót szerelni, csak nekem is az idővel van gondom pontosan az általad említettek miat. De még gyerekek mellett is lehetne néha törődni vele, ha pedig 20 év múlva kiröppennek, akkor és addig is jó hobbi. Szerintem egy veteránt nem tudnék belőle csinálni, de a 2.pont, a veterán korú hobbi autó összehozható.


2016.06.30. 09:06:40
geo5 (#1808)
A 1792-es alább található képet én csináltam tavaly nyáron Körmenden. Idén is járok arra, megpróbálok bemenni abba az utcába, kíváncsi vagyok ott van-e még. Az egy "A" Manta volt! Nem is volt olyan korhadt állapotban így gyorsan megnézve.

Előzmény >
Szia!
Ezért jó egy másodlagos nem mindennapi használatú jármű. Az nem siet sehová, és mivel nem napi használatra van így ez visszaránthat a gyorsuló világból. Nekem az autóim 300- max 500 km-t futnak évente. Mivel nincs időm (család, gyerek, munka) így nem sürgős, hogy menjek velük. Néha csak leponyvázom, hogy járja a levegő, és talán havonta egyszer megyek felváltva 10 km-t!!! Így mindig szépek, menetkészek, és nem amortizálódnak. természetesen ezt kínkeserves spórolás, munka, gyűjtögetés, idegeskedés, utánpótlás biztosítása mellett. Minimum egy lakás ára, de ez ilyen.

Miért pont Manta?


2016.06.30. 09:02:49
geo5 (#1807)
Modjuk kb 3 hónapja nem láttam olcsóbb mantát, de azt remélem, hogy később is lesz aki megunja, vagy nem akar vele foglalkozni, vagy legutóbb is valami rokonja elfelejtett 20 éve garázsban porosodó B Mantáját adta el valaki.

Talán 16 éves lehettem amikor láttam a Manta filmet. Akkor a Lada volt a nagyon menő meg az Audi100-as. Egy ilyen autó megtestesíti a gyerekkori álmot. Érzelmileg kötődik hozzá az ember, persze, hogy akarja.

Előzmény >
Azért nyugdíjas évekig ne várj! Mai fejjel nem tudnám elképzelni, hogy milyen állományból, és mennyiért jutnék hozzá egy példányhoz. Eredetileg Manta "A"-t szerettem volna. Ennek itthoni esélye igen csekély. Éveket rá várni, mire jött egy ritka lehetőség. Kb 8 db van lábon belőle. Ki tudja 10 év múlva milyen lesz a "B" állomány, és az milyen minőségben. Van egy természetes amortizáció is. Természetesen a kedvezőtlen alacsony ár, és magas felújítási költség úgyszintén nem kedvez a típusnak!

Sokan nem értik, miért, és hogyan látom a dolgokat. És az miért tartom fontosnak a típus megítélését, és jövőben szerepét a veterán világban. Szerintem önmagunkhoz képest nagyon el vagyunk maradva! De nem csak mi más öreg Opel típusok, és jó pár veterán korú járműnek van mélyen becsülete, és arányosan beárazott eladási értéke!

Szia!


2016.06.30. 08:55:05
geo5 (#1806)
Ugye ezek a korú autók még autók voltak, a maihoz képest minimális elektronikával, vastagabb, tartalmasabb anyagokkal. Ezek még autók. Azt gondolom, hogy olcsóbb fenntartani és akár használni is hosszú távon egy 30 éves rendben tartott autót, mint 1:venni egy modernet, 2:cserélni benne 30ezerért az elektronikai paneleket, 350.000-ért cserélni a kettőstömegű lendkereket, 3:20%-os áron eladni amikor öregszik, és venni 1.5 millóért egy másikat.


Előzmény >
Azért nyugdíjas évekig ne várj! Mai fejjel nem tudnám elképzelni, hogy milyen állományból, és mennyiért jutnék hozzá egy példányhoz. Eredetileg Manta "A"-t szerettem volna. Ennek itthoni esélye igen csekély. Éveket rá várni, mire jött egy ritka lehetőség. Kb 8 db van lábon belőle. Ki tudja 10 év múlva milyen lesz a "B" állomány, és az milyen minőségben. Van egy természetes amortizáció is. Természetesen a kedvezőtlen alacsony ár, és magas felújítási költség úgyszintén nem kedvez a típusnak!

Sokan nem értik, miért, és hogyan látom a dolgokat. És az miért tartom fontosnak a típus megítélését, és jövőben szerepét a veterán világban. Szerintem önmagunkhoz képest nagyon el vagyunk maradva! De nem csak mi más öreg Opel típusok, és jó pár veterán korú járműnek van mélyen becsülete, és arányosan beárazott eladási értéke!

Szia!


2016.06.30. 08:49:19
geo5 (#1805)
Szia! Háttal nem kezdünk mondatot, de Hát igen, az az igazi fajtamentés amit te csinálsz! A restaurálásokat te végezted vagy csináltattad? mert ugye ha más csinálja, az pont a duplája a munkadij miatt. Én szeretek bütykölni, szeretek autót szerelni, csak nekem is az idővel van gondom pontosan az általad említettek miat. De még gyerekek mellett is lehetne néha törődni vele, ha pedig 20 év múlva kiröppennek, akkor és addig is jó hobbi. Szerintem egy veteránt nem tudnék belőle csinálni, de a 2.pont, a veterán korú hobbi autó összehozható.

Előzmény >
Azért nyugdíjas évekig ne várj! Mai fejjel nem tudnám elképzelni, hogy milyen állományból, és mennyiért jutnék hozzá egy példányhoz. Eredetileg Manta "A"-t szerettem volna. Ennek itthoni esélye igen csekély. Éveket rá várni, mire jött egy ritka lehetőség. Kb 8 db van lábon belőle. Ki tudja 10 év múlva milyen lesz a "B" állomány, és az milyen minőségben. Van egy természetes amortizáció is. Természetesen a kedvezőtlen alacsony ár, és magas felújítási költség úgyszintén nem kedvez a típusnak!

Sokan nem értik, miért, és hogyan látom a dolgokat. És az miért tartom fontosnak a típus megítélését, és jövőben szerepét a veterán világban. Szerintem önmagunkhoz képest nagyon el vagyunk maradva! De nem csak mi más öreg Opel típusok, és jó pár veterán korú járműnek van mélyen becsülete, és arányosan beárazott eladási értéke!

Szia!


2016.06.28. 21:40:35
Göd manta (#1804)
Azért nyugdíjas évekig ne várj! Mai fejjel nem tudnám elképzelni, hogy milyen állományból, és mennyiért jutnék hozzá egy példányhoz. Eredetileg Manta "A"-t szerettem volna. Ennek itthoni esélye igen csekély. Éveket rá várni, mire jött egy ritka lehetőség. Kb 8 db van lábon belőle. Ki tudja 10 év múlva milyen lesz a "B" állomány, és az milyen minőségben. Van egy természetes amortizáció is. Természetesen a kedvezőtlen alacsony ár, és magas felújítási költség úgyszintén nem kedvez a típusnak!

Sokan nem értik, miért, és hogyan látom a dolgokat. És az miért tartom fontosnak a típus megítélését, és jövőben szerepét a veterán világban. Szerintem önmagunkhoz képest nagyon el vagyunk maradva! De nem csak mi más öreg Opel típusok, és jó pár veterán korú járműnek van mélyen becsülete, és arányosan beárazott eladási értéke!

Szia!


2016.06.28. 21:25:32
Göd manta (#1803)
Időkorlát miatt több részletben írom!

Mivel itthon fogy az állomány, ha ilyenre vágysz érdemes belefogni. Szerintem ha valakinek van egy megőrzött, és szép autója, az azt nagy valószínűség szerint annak reális ellenértékét itthon nem kapja meg így hazai vevők ebből kiszorulhatnak. Természetesen az eladónak igaza van! Ha azt nézzük, hogy sokszor az eladási árak nem nagyon térnek el a 10 évvel ezelőtti áraktól a felújítási költségek ára lényegesen magasabbak! Kintről hozni meg meggondolandóbb, mert annyi pénzből már komoly olyan veterán autót lehet szerezni, ami akár befektetési forrás is lehet!!!!
4 féle Manta van: 1: Napi használatú megélhetési veterános.
2: Veterán korú hobbi autó (ez nem veterán, hosszútávon nem befektetési termék)
3: Gépkönyves hivatalos versenygép.
4: Veterán minőségű bizonyos esetben minősített jármű.


2016.06.28. 21:16:37
Göd manta (#1802)
Szia!
Ezért jó egy másodlagos nem mindennapi használatú jármű. Az nem siet sehová, és mivel nem napi használatra van így ez visszaránthat a gyorsuló világból. Nekem az autóim 300- max 500 km-t futnak évente. Mivel nincs időm (család, gyerek, munka) így nem sürgős, hogy menjek velük. Néha csak leponyvázom, hogy járja a levegő, és talán havonta egyszer megyek felváltva 10 km-t!!! Így mindig szépek, menetkészek, és nem amortizálódnak. természetesen ezt kínkeserves spórolás, munka, gyűjtögetés, idegeskedés, utánpótlás biztosítása mellett. Minimum egy lakás ára, de ez ilyen.

Miért pont Manta?

Előzmény >
Szia!
Azt hiszem átérzem mire gondolsz, csak a gond az, hogy a világ változik de nem a jó irányba. Mindenki rohan, küzd a mindennapokkal, az idejével és egyéb dolgokkal. Sajnos felgyorsult az élet, csak ez nem jó az emberi lénynek, és megöli a személyes kapcsolatokat. Sajnos nincs Mantám, de tizen éves korom óta vágyom rá, hogy tudjak egyet venni. Az X generáció tagja vagyok, talán mi vágyunk birtokolni legjobban egy Mantát. Valahogy a nyugdijas éveimet is úgy tudnám elképzelni, hogy ott áll a garázsban egy velem egykorú felújított Manta. És bár sajnos egyre kevesebb van belőle, annál nagyobb érték lesz megőrizni, és találkozni vele és tulajdonosaikkal.


2016.06.28. 11:58:10
geo5 (#1801)
Szia!
Azt hiszem átérzem mire gondolsz, csak a gond az, hogy a világ változik de nem a jó irányba. Mindenki rohan, küzd a mindennapokkal, az idejével és egyéb dolgokkal. Sajnos felgyorsult az élet, csak ez nem jó az emberi lénynek, és megöli a személyes kapcsolatokat. Sajnos nincs Mantám, de tizen éves korom óta vágyom rá, hogy tudjak egyet venni. Az X generáció tagja vagyok, talán mi vágyunk birtokolni legjobban egy Mantát. Valahogy a nyugdijas éveimet is úgy tudnám elképzelni, hogy ott áll a garázsban egy velem egykorú felújított Manta. És bár sajnos egyre kevesebb van belőle, annál nagyobb érték lesz megőrizni, és találkozni vele és tulajdonosaikkal.

Előzmény >
Szia! Bár kapcsolatom a klubbal (11) éve már hasonló jelenséggel találkoztam. Mivel inkább a gépies elterjedés előttről kapcsolatrendszer személyesen, vagy telefonon működött, hiszen mivel egy szűkebb körről van szó, így szinte mindenki hallott már a másikról, vagy valamilyen formán van kapcsolat. Mivel értékrendem, és új életem az alapított családdal elsodort talán ennek köszönhetően sem sikerült bekerülni a fogyatkozó, és szűkűlni látszó körforgásba.

Mantás barátságok akár autó nélkül is folytatódnak, hisz inkább ez ami összeköti az embereket. Én szakmai kapcsolattartás miatt vettem fel a kapcsolatot annak idején. Nagyon remélem minőségben tartós értékrendekkel autóskultúrát tudunk itthon megtartani. Tehát olyan építő dologra gondolok, ami típus image szerint, mint anyagilag is értékálló maradhat!

Ez amit írtam egy előző próbálkozás rövidített butított változata.

Szia!


2016.06.27. 20:51:43
Göd manta (#1800)
Szia! Bár kapcsolatom a klubbal (11) éve már hasonló jelenséggel találkoztam. Mivel inkább a gépies elterjedés előttről kapcsolatrendszer személyesen, vagy telefonon működött, hiszen mivel egy szűkebb körről van szó, így szinte mindenki hallott már a másikról, vagy valamilyen formán van kapcsolat. Mivel értékrendem, és új életem az alapított családdal elsodort talán ennek köszönhetően sem sikerült bekerülni a fogyatkozó, és szűkűlni látszó körforgásba.

Mantás barátságok akár autó nélkül is folytatódnak, hisz inkább ez ami összeköti az embereket. Én szakmai kapcsolattartás miatt vettem fel a kapcsolatot annak idején. Nagyon remélem minőségben tartós értékrendekkel autóskultúrát tudunk itthon megtartani. Tehát olyan építő dologra gondolok, ami típus image szerint, mint anyagilag is értékálló maradhat!

Ez amit írtam egy előző próbálkozás rövidített butított változata.

Szia!

Előzmény >
tudod az a baj hogy a facebook ezt is átvette már igaz ott sincs beszélgetés de ezek szerint nagy igény se mutatkozik rá hát ezt tette a 21.század a kapcsolatokkal , beszélgetésekkel de ha már a MantaManta film szóbajött magyar autókkal újra kéne forgatni a leges legelső jelenetet szerintem elég lenne a kigurulásig :D de az jót tudna mutatni a kamerán


2016.06.26. 13:07:32
PéterWOL000053 (#1799)
tudod az a baj hogy a facebook ezt is átvette már igaz ott sincs beszélgetés de ezek szerint nagy igény se mutatkozik rá hát ezt tette a 21.század a kapcsolatokkal , beszélgetésekkel de ha már a MantaManta film szóbajött magyar autókkal újra kéne forgatni a leges legelső jelenetet szerintem elég lenne a kigurulásig :D de az jót tudna mutatni a kamerán


2016.06.24. 22:06:19
Göd manta (#1798)
Gáz látom sokan léptek fel az oldalra, és nincs reakció! Mikor vitatkoztunk egy jót? Beszélessünk, üzleteljünk, legyen körforgás! Szerintem az oldal agyhalott! Aki nem ismer új belépőként rólam, csak annyit, hogy az egyéni érdekeken kívül kívánom képviselni a hosszútávú Manta érdekeket! Mi az érdek, hogy eltűnjünk? esetleg lesajnáljanak, szereózipiák miatt alul legyünk értékelve? Európai közép értékrendeken alul tudjuk szeretett járműveinket élvezni hobbi járműként? Nem ússzuk meg, szerepünk a veterános életben! Sok minden dolog történik, de ezt egyénileg másként látjuk. Nekem sok dolgom van véghez is viszem a lemorzsolókat sajnálom, de a típus érdeke fontosabb! Na én leszek az akit 20 év múlva is fog működni. Miért mert az a cél, hogy életben tartsak valamit. Azaz nem vagyok annyira önző, hogy szűk környezetemet (Manta) magam formájára igazítsam, nem ettől többet szeretnék!

Az új belépőket ez furcsán érintheti. Nem véletlen, hogy ritkán szelektálva kívánok mutatkozni, és részt venni a hazai autós életben!


2016.06.23. 22:53:32
Göd manta (#1797)
Nagyon remélem, hogy többen olvasnak itt, mint ahányan hozzá szólnak! Annak idején, amikor elinultunkja "a lejtőn" volt egy jövőképem, nem hittem volna, hogy ennyire mélyre kerülünk!Értékelve 2016-ban. "Egy kultikus autó, melynek jövőjét a rajongói tábora tett tönkre! Én úgy gondolom, hogy tervezetten kéne a jövőre is gondolni, és felépített terv szerint feledatcélokat elérev megtartani azt amit ma szeretünk. Hobbi autózni több féle képen lehet. Ha önző vagy magaddal kiélvezed, mig kedved tarja. De ha veteránosként vagy hobbista, akkor már van felelőséged is! Természetesen ezt én gondolom! Sok minden történt az elmúlt 21 év Mantázásban, de ma nem sietek sehová, és semmi sem fontosabb, mint, hogy megóvjam azt az álmot, hogy egy történelmi "morzsában" ülve élvezem a gép, és ember kapcsolatát! Igen ezek még gépek voltak, és ma sem kívánják a modern technikát! Formájuk mint ételben ízként ragadják meg az azt arra éhezőket! Karakteres sokat ígérő forma rengeteg lehetőséggel, amit a rossz üzletpolitikának köszönhetően az Opel elengedett!!!!!!!! Az elkövetkező 3-4 évben több eseménysorozatnak köszönhetően talán lesz remény, hogy az Opel összeszedi magát, és lesz eladható Sport Coupe, nem valami pótlék fos.Talán megsértettem pár Opek közeli emberkét, de bevallottam nekik, hogy nincs egy olyan Opel termék ma, ami jó szível megvennék! Leszarom mit gondolnak, csináljanak jó autót, és győzzenek meg, hogy megvegyem!!!!!!!Maradjanak versenyben az erős konkurenciával szemben, vagy basszák ki a marketingeseket, és tervezőket!!!!!!!


2016.06.22. 21:45:59
Göd manta (#1796)
Sziasztok! Nemrég kiderült, hogy Til Schweigel (Manta-Manta film)is szerepelni fog az év elején Budapesten forgatott The Coldest City című filmben. Ha a rendező David Leitch nem változtat a forgatókönyvön, és a felvételeken, akkor 2 db Magyar Manta is benne lesz a Hollywoodi produkcióban (Piros "B" GT/E, fehér Opel 1900). A többit a moziban!

http://www.origo.hu/filmklub/blog/keszuloben/20160610-jovo-nyaron-derul-ki-charlize-theron-mit-muvelt-budapesten-the-coldest-city-charlize-theron.html


2015.12.07. 10:31:09
Equem (#1795)
Jó napot mindenkinek!
Egy meglepetés ügyében írok ide. A testvérem párját pár éve ismerem, és tudom, hogy tulajdonosa volt egy Mantának. Ahogyan és amiket mesél róla, látom, hogy ez több volt számára, mint egy egyszerű autó.
(Épp egy hete egy áruház parkolójában fotóztam neki egy sárga példányt, miután kiszúrtam a szemem sarkából. Azt mondta már a kép is bearanyozta a napját)
Amire kíváncsi vagyok, az az, hogy vállalna-e valaki olyat, hogy eljön hozzánk és együtt tudnánk autózni picit. 1-2 óra beszélgetős sztorizgatós program. Meghívnánk ebédre az illetőt és ilyesmi.
Természetesen nem kérném ingyen, de azt nem szeretném, ha csak a pénz motiválná a tulajdonost. Biztosan tudom, hogy ha van mesélnivalója, akkor a legjobb helyre jönne! Egyéb részletekbe is belemennék, csak nem tudom, hogy az alapötlet mennyire megvalósítható.
Esztergomiak vagyunk.

Üdvözlettel
Equem
equem07@gmail.com


2015.09.30. 21:43:27
Göd manta (#1794)
Sziasztok! Egy új hír! Mostanában olvastam, hogy lesz új Manta film:http://www.automotor.hu/hirek/negyed-evszazad-utan-leforgatjak-a-manta-manta-mozi-masodik-reszet-631008


2015.09.01. 10:38:25
geo5 (#1793)
Biztos autószerelő az illető aki elött áll, mert több egyéb autó is volt az utcán. Szemmel láthatóan régebben volt ápolva, de jó állapotúnak néz ki.


2015.09.01. 10:35:15
geo5 (#1792)
Sziasztok!

Nyaralás közben ezt a szépséget láttam Körmenden:(kép)


2015.03.08. 14:09:40
jerry88 (#1791)
Sziasztok!
Az imént regisztráltam, bár sajnos még nem vagyok manta tulaj. Egy kis segítséget szeretnék kérni. Mivel életem jelentős részét tette ki a B-manta iránt érzett szerelmem (26 éves létemre több mint 20 éve a kedvenc), ezért szeretném ha, az esküvőmön szívem hölgyét egy manta hozná a templom elé, illetve onnan minket az étterembe.
Így hát keresek egy nagyon jó állapotú autót (fehér előnyben, de a fekete, szürke, narancs vagy piros is szóba jöhet), természetesen nem ingyen és nem is fillérekért gondoltam. Az esküvő Vácon lesz az étterem viszont kb 70-80 km-re tőle. érdeklődni e-mailben hacsirobi@freemail.hu
Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!!!


2015.03.07. 21:13:02
mantalacus (#1790)
Kellene egy ilyen magasítás hozzá :

Előzmény >
Sziasztok!
Most értem oda, hogy a belefaragott alu középkonzolt kidobjam a kocsiból és gyárit tegyem bele. Kiszedtem a konzolt és elég érdekes kép fogadott. Az tiszta sor, hogy a 4-es váltó helyére valamikor 5-ös került. De ilyen taknyolással? Elrepeszti a lemezt, mert folyamatosan hozzáér a kulissza. A másik dolog azon a képen látszik, ahol bent van a konzol. Kb így van a helyén, de a váltókar nincs a lyuk közepén, eléggé hátrébb áll. Elképzelhető, hogy valami más autóból származik a váltó és ezáltal más helyen van a váltókar?
http://www.kephost.com/image/FVpH
http://www.kephost.com/image/FVpr
http://www.kephost.com/image/FVpn
http://www.kephost.com/image/FVpI


2015.03.07. 21:12:57
mantalacus (#1789)
Kellene egy ilyen magasítás hozzá :

Előzmény >
Sziasztok!
Most értem oda, hogy a belefaragott alu középkonzolt kidobjam a kocsiból és gyárit tegyem bele. Kiszedtem a konzolt és elég érdekes kép fogadott. Az tiszta sor, hogy a 4-es váltó helyére valamikor 5-ös került. De ilyen taknyolással? Elrepeszti a lemezt, mert folyamatosan hozzáér a kulissza. A másik dolog azon a képen látszik, ahol bent van a konzol. Kb így van a helyén, de a váltókar nincs a lyuk közepén, eléggé hátrébb áll. Elképzelhető, hogy valami más autóból származik a váltó és ezáltal más helyen van a váltókar?
http://www.kephost.com/image/FVpH
http://www.kephost.com/image/FVpr
http://www.kephost.com/image/FVpn
http://www.kephost.com/image/FVpI


2015.02.15. 16:21:28
Ricsi89 (#1788)
Sziasztok!
Most értem oda, hogy a belefaragott alu középkonzolt kidobjam a kocsiból és gyárit tegyem bele. Kiszedtem a konzolt és elég érdekes kép fogadott. Az tiszta sor, hogy a 4-es váltó helyére valamikor 5-ös került. De ilyen taknyolással? Elrepeszti a lemezt, mert folyamatosan hozzáér a kulissza. A másik dolog azon a képen látszik, ahol bent van a konzol. Kb így van a helyén, de a váltókar nincs a lyuk közepén, eléggé hátrébb áll. Elképzelhető, hogy valami más autóból származik a váltó és ezáltal más helyen van a váltókar?
http://www.kephost.com/image/FVpH
http://www.kephost.com/image/FVpr
http://www.kephost.com/image/FVpn
http://www.kephost.com/image/FVpI


2015.01.24. 16:34:22
group44 (#1787)
http://racingjacket.tictail.com/products/herrenkleidung/opel a Webshopp



2015.01.24. 16:32:49
group44 (#1786)
Ha esetleg valakit érdekelne egyedi cuccok
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fracingjacket.tictail.com%2Fproducts%2Fherrenkleidung%2Fopel&h=NAQG4LfpI
A képen látható ékszínkék Manta kabátot én csináltattam magamnak tehát egyedi elvárásokat is csinál a srác..Ott a websopp ha esetleg más márka érdekelne valakit


2014.11.26. 20:02:45
Ricsi89 (#1785)
Akkor nekem fordítva van bekötve. Egy időben hidegindítás után hallottam is, mintha csörgött volna a radiátorban a víz, gondoltam is, hogy levegős lehet. Hétvégén meg is cserélem a két csövet, meg lehet egyben ki is veszem a radiátort, megnézem nincs-e esetleg részlegesen eldugulva, átmosom. Köszi a segítséget.

Előzmény >
Nézd meg a radiátorra menő fűtéscsöveket. Sokan fordítva kötik be, mert "optikailag" úgy adja ki. A helyes bekötés: A blokkból (injektorosnál) vagy a termosztátházból (karbisnál) jövő cső megy a radiátorra alulra. Így kinyomja magából a levegőt, fordított bekötésnél pedig csak "átesik" rajta a víz. Ha ez rendben akkor vízkő, nem megfelelő hőfokú termosztát okozhatja a bajt. Vagy a hideg-meleg állító bowden nincs jól beállítva (fűtésbox teteje a motortérben) és a zsalu nem zárja el teljesen a beáramló hideg levegő útját. Illetve a zsalu élén lévő szigetelés elmállott. Nekem mindig volt fűtés a mantáimban, tehát lehet bele meleget csinálni. Remélem segítettem. Üdv! Kiss Lajos


2014.11.26. 19:47:42
L-MOMC (#1784)
Helyes bekötés.

Előzmény >
Nézd meg a radiátorra menő fűtéscsöveket. Sokan fordítva kötik be, mert "optikailag" úgy adja ki. A helyes bekötés: A blokkból (injektorosnál) vagy a termosztátházból (karbisnál) jövő cső megy a radiátorra alulra. Így kinyomja magából a levegőt, fordított bekötésnél pedig csak "átesik" rajta a víz. Ha ez rendben akkor vízkő, nem megfelelő hőfokú termosztát okozhatja a bajt. Vagy a hideg-meleg állító bowden nincs jól beállítva (fűtésbox teteje a motortérben) és a zsalu nem zárja el teljesen a beáramló hideg levegő útját. Illetve a zsalu élén lévő szigetelés elmállott. Nekem mindig volt fűtés a mantáimban, tehát lehet bele meleget csinálni. Remélem segítettem. Üdv! Kiss Lajos


2014.11.26. 19:42:42
L-MOMC (#1783)
Nézd meg a radiátorra menő fűtéscsöveket. Sokan fordítva kötik be, mert "optikailag" úgy adja ki. A helyes bekötés: A blokkból (injektorosnál) vagy a termosztátházból (karbisnál) jövő cső megy a radiátorra alulra. Így kinyomja magából a levegőt, fordított bekötésnél pedig csak "átesik" rajta a víz. Ha ez rendben akkor vízkő, nem megfelelő hőfokú termosztát okozhatja a bajt. Vagy a hideg-meleg állító bowden nincs jól beállítva (fűtésbox teteje a motortérben) és a zsalu nem zárja el teljesen a beáramló hideg levegő útját. Illetve a zsalu élén lévő szigetelés elmállott. Nekem mindig volt fűtés a mantáimban, tehát lehet bele meleget csinálni. Remélem segítettem. Üdv! Kiss Lajos

Előzmény >
Sziasztok!
Jönnek a hidegek és fázok! Ascona, manta egyre megy, így kérdeznék. Mindenkinek ilyen gyenge a fűtése, mint nekem? Amíg üzemi hőfokot el nem éri, vagy ki nem megy a mutató a kék sáv legalább közepéig szinte csak hideg levegő jön, majd ekkor kezd melegedni, de üzemi hőfokon sem valami hű de forró levegőt fúj, inkább erős langyos. 5-6km alatt a hűtővízmutató a kék sávba kúszik, de fűtés még szinte semmi. Termosztát ősszel volt cserélve, tökéletesen működik, csak piszok lassan melegedik és kevés a fűtés. Lehetséges, hogy vízköves lenne a fűtőradiátor? Nem hiszem el, hogy a 90 fokos vízből csak langyos levegőt tud előállítani a szerkezet.


2014.11.25. 21:41:54
Ricsi89 (#1782)
Sziasztok!
Jönnek a hidegek és fázok! Ascona, manta egyre megy, így kérdeznék. Mindenkinek ilyen gyenge a fűtése, mint nekem? Amíg üzemi hőfokot el nem éri, vagy ki nem megy a mutató a kék sáv legalább közepéig szinte csak hideg levegő jön, majd ekkor kezd melegedni, de üzemi hőfokon sem valami hű de forró levegőt fúj, inkább erős langyos. 5-6km alatt a hűtővízmutató a kék sávba kúszik, de fűtés még szinte semmi. Termosztát ősszel volt cserélve, tökéletesen működik, csak piszok lassan melegedik és kevés a fűtés. Lehetséges, hogy vízköves lenne a fűtőradiátor? Nem hiszem el, hogy a 90 fokos vízből csak langyos levegőt tud előállítani a szerkezet.



<< Előző   [1] 2 [3][4][5][6][7][8][9][10][11][12]   Következő >>   Utolsó >|


Honlapkészítés: Liw Webstudio egyedihonlap.hu - a honlapkészítés jelene