 |
 |
 |
|
 |
|
|
|< Első << Előző [25][26][27][28][29][30][31][32][33][34] 35 [36][37][38][39][40][41][42][43][44][45] Következő >> Utolsó >|
2009.01.21. 20:16:44 manta1982GTE (#501)
 |
A milyen szinü matricás hozzászólásomhoz hozzátenném ,hogy ott is van egy kiskapu... és biztos ,hogy az emberek nagy része leszarja az egész környezetszennyezést Pesten... meg máshol is ...
|
2009.01.21. 20:14:07 manta1982GTE (#500)
 |
Úgy vélem mind a kettőtök hozzászólásában van igazság. Sőt nem is kevés. Viszont hozzátenném ,hogy mig a város semmit nem tesz azért ,hogy müködjön a tedd le a kocsid és tömegközlekedj addig mit várnak el az autósoktól? Nincs megoldva az elővárosi közlekedés vagy ha van akkor a szinvonala pocsék és lassú. Én otthon hagynám a kocsimat ha nem kellene 1OO km vonatutat 2,5 óra alatt megtenni a kritikát sem érdemlő vasúti szerelvényekben. Lehetne még ezernyi példát erre felsorolni ,de itt megint először kitalálnak valamit aztán talán kidolgozzák ,hogy lenne hatékonyabb a tömegkölzekedés, illetve elérhetnénk azt a szintet is ,hogy ne fintorogva kelljen tömegközlekednie senkinek. Pl a Francia TZSV miért müködik és miért nem autóznak helyette az emberek ? illetve más fejlettebb orászgokban is megoldott ,hogy 5O ,1OO és még több kilómétert utazzon valaki (tömegközlekedéssel) a munkahélyere és nem kényszerből. S lehetne még sorolni...
|
2009.01.21. 19:40:49 T-MOMC (#499)
|
Az én véleményem a következő:Egy mai belvárosi csecsemőnek kétszer akkora az esélye, hogy asztmás legyen, minthogy nem. Ezért a környezetszennyezés a felelős, elsősorban a szálló por. Ha nem értik meg az emberek, hogy ehhez képest elenyésző dolog az, hogy kocsikázzanak, és főleg a hobby autójukkal, akkor az nagy gáz. A vadászatot is megtiltják ha egy-egy állatfaj nagyon fogyni kezd, nekünk most az oxigénünk fogy, úgyhogy nem kell füstölni. A hobby autó az egy dísztárgy, a hétköznapi autó pedig helyváltoztató eszköz. Az előbbit a garázsban tároljuk, nézegetjük, szerelgetjük, az utóbbival pedig közlekedünk. A hobby autónkkal néha közlekedünk és főleg tavasszal vagy nyáron. Sajnos venni kell egy kisfogyasztású kisméretű "szaladgálós" autó, aminek zöld matrica jár.
|
2009.01.21. 19:13:38 Göd manta (#498)
|
Például egy német példa.:Az alacsony károsanyag-kibocsátású gépjárművek megjelölésére színes matricákat vezettek be, amelyek minden környezetvédelmi zónában érvényesek a német városokban. A környezetvédelmi zónákat közlekedési táblák jelzik és egy kiegészítő tábla jelzi, hogy milyen matricával lehet behajtani az adott zónába. A károsanyag-kibocsátás alapján 4 emissziós osztályba sorolják a gépjárműveket. A 2-es emissziós osztály (Euro 2 dízel kocsik, vagy Euro 1-es DPF-fel (dizelrészecske-szűrővel) piros színű plakettet kaphat. A 3-as emissziós osztály (Euro 3, Euro 2 DPF-fel) sárga színű plakettet kaphat. 4-es emissziós osztály (Euro 4, Euro 3 DPF-fel, szinte minden 3-utas katalizátorral rendelkező benzines autó) zöld színű plakettet kaphat. Az 1-es emissziós osztályba sorolt Euro 1 dízel gépjárművek, a 3-utas katalizátorral nem rendelkező benzines autók egyáltalán nem kaphatnak matricát. 2009-től Kölnben és Hannoverben, 2010-től Berlinben már valószínűleg a piros és sárga plakettel rendelkező autókat sem engedik be a városközpontokba. A matricákat jól láthatóan kell felragasztani a szélvédőre. Ha valaki a megfelelő matrica nélkül közlekedik a környezetvédelmi zónában, akár 40 eurós bírsággal is büntethető.
|
2009.01.21. 18:18:09 Göd manta (#497)
|
Kiegészités Az elözö írás persze a hobbiautózásra vonatkozik,ami szerinte különválasztandó a megélhetési öreg,korszerütlen jármüvektől!!!! Persze akinek az anyagyi lehetőségei nem engedik meg,hogy korszerűbb autóra váltson temészetesen azokkal szemben is igazságtalan!remélem,hogy e betegség,ami külföldön már gyakorlat egyenlöre csak pesten marad,bár ahogy nézegetem a netet több nagyobb város is csatlakozna!Innen kezve csak egy tolvonás egy országos határozat születése ezzel is lefejezve a hazai veterán életet,melynek igen sok lenne a károsultja PL.:az a nagy biztositó,akinél a mi biztositásunk is szerződve van.Nagyon sok ezer ügyfelet veszithet el egyik pillanatról a másikra.Mert nem mindeki tudná autóját OT-ba menteni fél éven belül.Erre a gyogyszer a több osztálybasorlásos OT!!!!!!!!!!!!!
|
2009.01.21. 17:18:11 Göd manta (#496)
|
Szia Dani! Akkor nagyon szerencséd van,hogy zöld a matricád!! Szerintem csak mantás körben nagyonsoknak a korszerütlen besorolás miatt (1988-elötti,nem szabályozott katalizátor)kell,hogy megbéjegezve,hátrányt szenvedjenek más autós társakkal együtt a sárga matrica miatt.Sajnos ez akkor is igaz,ha jók az eredmények a zöldkártyánál.Az igazi agodalmam lejebb olvashatod!Amit kérdeznek az sem igaz!! Ez olyan mint a három kismalac,és a farkas esete"csak az egyik lábam hagy dúgjam be......."Le kellene tisztázni a kiskapukat előre,és meg kell tudnunk magunkat védeni,mert igy tényleg egy generációnyi veterán is eltünhet a politika útvesztőjében.Márkafüggetlenül "kincsek tünhetnekel"az egyén szellemi szabadságáról ne is beszéljünk.Mert ha te érdeklődsz a technika iránt senki ne akarjon a zogorára erőszakolni,csak azért mert az környezetbarát!!!!! Köszi,hogy írtál!
|
2009.01.21. 08:02:26 manta1982GTE (#495)
 |
Nekem zöld a matricám ,de az ügyes magyar ember ezt megoldja... Ismét egy hülye rendelet amit ki lehet küszöbölni ennyi, értetlmetlen az egész. A sárga plakettes autók száma már kevesebb mint 18% gondolom azoknak a nagy része is valahol nagyon kisvárosban lehet. Az ,hogy milyen színű matricát kapsz ,nem feltétlen múlik azon ,hogy mennyire szennyezi a kocsi a környezetet....
|
2009.01.20. 18:42:04 Göd manta (#494)
|
A hatályos fővárosi szmogrendelet idén érvénybe lépő része az év harmadában kitiltja a régebbi autókat bel-Budapest jelentős részéről. Az intézkedésről az érintettek sem tudnak, pedig minden ötödik kocsi a Hungária-gyűrűn kívül rekedhet októbertől márciusig. A belvárosban lakók sem mehetnek hazáig sárgamatricás autóval. A rendelet hatályos, így 2009. október 20-ától a belváros bizonyos részébe nem lehet behajtani a rendszámtáblán sárga színű, hatszögletű környezetvédelmi plakettel ellátott gépjárművel. Ez gyakorlatilag a katalizátor nélküli, valamint a nem szabályozott katalizátorral rendelkező négyütemű benzines, a kétütemű benzines, valamint az 1998 előtti dízeleket jelenti (természetesen vannak kivételek). A legegyszerűbb módja annak eldöntésére, hogy behajthatunk-e vagy nem, ha a hátsó rendszámtáblán megnézzük a kötőjel alatti hatszögletű plakettet. Ha zöld, akkor szabad a behajtás, ha sárga, akkor október 20-a és március 8-a között tilos. A csökkentett szennyezésű gépkocsik kék matricát kaphatnak. Itt lehet számításba venni a szabályozatlan keverékképzésű, katalizátoros járműveket, illetve a gázzal üzemelő személyautókat. Hagyományos, az előzőekben említett feltételeket nem teljesítő benzinmotoros négyütemű járművek megfelelőségét sárga matrica ismeri el. Piros matricát a hagyományos kétütemű és dízelmotoros járművek kaphatnak a felülvizsgálat során.
|
2009.01.19. 19:11:53 Göd manta (#493)
|
Sziasztok tényleg támadnak a súttyók!!!! Sajnos nekem is sárga a matricám a hátsó redszámtáblán,és szigorúan 1989 elötti úgyhogy az én autómat már biztosan nem látjátok a (ha-ha-ha "egyenlőre"csak a belvárosban)Úgy kell neked te kis hülye csoró,hogy csak öreg autóra telik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
2009.01.18. 21:05:58 Göd manta (#492)
2009.01.17. 09:04:50 A.Gábor (#491)
 |
Laca77 Nekem megvan át tudom neked másolni, ha még kell:)
|
2009.01.16. 19:58:31 laca77 (#490)
|
Szia mindenkinek.Segitség kéne ha tudtok,szeretném ujra megnézni a Manta-manta c kultuszfilmet,valaki kölcsönkérte és trombita modon megfujta.Ha valaki esetleg tud segiteni előre is köszi e-mail:oprelaca@freemail.hu vagy tel:06 30 2655589 Köszi Laca
|
2009.01.14. 19:37:47 Göd manta (#489)
|
Hoppá-hoppá ezt még nézni is rossz!
|
2009.01.11. 08:23:31 Göd manta (#488)
2009.01.10. 14:57:19 Göd manta (#487)
|
Kárpitozásal már készen vagyok.Meg is fogadtam,hogy soha többé,még magamnak sem. mint már írtam ha nincs gépesités kézzel,kárpitos tűvel max 35-40cm/óra 3mm-es öltésekkel.A szétszedést mintakészitést szivacsok ragasztását nem is számolom.Már csak a csomagtartó kárpitozás van hátra. A műszerfal flokkoláshoz lövésem sincsen,én maradok az eredeti gyári dolgoknál,és inkább keresek teljesen makulátlan müszerfalat.Egy már van,de jó ha van tartalék mert ahogy öregszik az anyag úgyis el fog középen törni.Sajnos régez nem voltak még olyan anyagok,hogy ezt a hibát elkerüljék.Senki sem gondolta volna,hogy lesznek még bolondok akik a gyártás útán is három évtizeddel még használni akarják.
|
2009.01.10. 12:20:57 .coRo (#486)
 |
Ok köszi, de ezzel tisztában vagyok :) Nekem nem kell nagy teljesítmény és általába minden hangszórónak 4ohm-os ellenállása van, de nem kell nekem 40-45 W-nál több.Hogy halad a kárpitozás? :) Nem akarnál engem is kikupálni ebben? :D Nekem csak a műszerfal felső részét kéne megcsinálni, mert a többi már megoldás alatt van.Műszerfal felső részét mennyire bonyolult behúzni?.coro
|
2009.01.10. 11:03:38 Göd manta (#485)
|
Szia coRo a teljesitmény az WATT ami ? ?? Az óm (OHM)-nak meg inkább az ellenáláshoz van köze!!!! Tudnám javasolni,hogy a rádióhoz nézzél hangszórót!
|
2009.01.10. 11:03:38 Göd manta (#484)
|
Szia coRo a teljesitmény az WATT ami ? ?? Az óm (OHM)-nak meg inkább az ellenáláshoz van köze!!!! Tudnám javasolni,hogy a rádióhoz nézzél hangszórót!
|
2009.01.09. 17:18:06 .coRo (#483)
 |
Remek! Köszi az infót!.coRo
|
2009.01.09. 17:13:41 Göd manta (#482)
|
Szia .coRo 1 db ovál forma 19X8,5 cm-es fém lapon plusz a kisrögzitő fülecskék középsö kis fül 4.5 cm nyulik be itt tudod felcsavarozni Teljesitmény 4 óm
|
2009.01.09. 11:30:38 .coRo (#481)
 |
:) vodkapiac :))Kérdésem lenne. A mantának a műszerfal hangszórója az milyen méretű? Milyen hangszórót lehet oda vsárolni?.coRo
|
2009.01.07. 19:40:49 Göd manta (#480)
|
Ha sokáig nem lesz gáz fellendűlhet a Vodkapiac,így az oroszok sehogy nem jönnek ki rosszul! Ez ám az üzletpolitika!!!:):):):):):)
|
2009.01.07. 06:22:57 Göd manta (#479)
2009.01.04. 10:21:20 Göd manta (#478)
2009.01.02. 21:03:48 jagerpali (#477)
 |
Ismét helló mindenki! Sajna használati leírást kell adni a "természetes Manta" képekhez. Ha bemásoltátok a linket a megjelent honlapon a kereséshez(search) írjátok be hogy manta. Itt megjelenik egy találati lista ebből válasszátok a legfelsőt ami elméletbe ez a link lessz. www.flmnh.ufl.edu/fish/Gallery/Descript/mantaray/mantaray.html Erre kanttintva már elméletileg be kell hogy jöjjenek a képek. Ha mégse bocsi.
|
2009.01.02. 20:46:49 jagerpali (#476)
 |
.......és még egy pár érdekes kép a Mantáról természetes környezetéből ( legalább olyan szépek mint a számunkra "eredetiek"). http://www.flmnh.ufl.edu/fish/gallery/thumb.asp
|
2009.01.02. 20:40:52 jagerpali (#475)
 |
Sziasztok! Először is Buék mindenkinek. Küldök nektek egy pár érdekes képet.http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14695
|
2009.01.02. 14:17:51 Göd manta (#474)
|
Ezzel az lehet a probléma, ha ez a 'pestis' tovább terjed, elfogyhat, vagy nagy részben csökkenhet a kulturális örökség és ezzel a veterán autó utánpótlása is. Ez olyan, mintha a veterán időszámítás vége az 1970-es években bezárult volna -először Budapesten, később országos szinten, ami reméljük, nem következik be!!! De remélem, mielőtt döntést hoznak, a veterán szakma vezetői leülnek, és egy komolyabb tervvel állnak elő az utánpótlás megvédése érdekében!!!!!!! Kovács Krisztián 2009.01.02Másolatot kapott: Magyar Opel Manta Klub, Veterán Opel Klub,Váci Bogarasok Klub
|
2009.01.02. 14:17:00 Göd manta (#473)
|
Ennyi a cikk! Ebből nem derült ki, hogy tényleg elgurult- e az a bizonyos gyógyszer! Januártól már rendelnek a háziorvosok. Kérdés: 1. Mi van azokkal a nem OT- s járművekkel és tulajdonosokkal, akik a belvárosban laknak?2. Az olyan járművekkel, akinek még nincs OT- s rendszáma, de idővel majd lesz? 3. Tervezik e meggondolatlan döntés tovább terjedését országos szinten?4. A nem OT- s, de veteránkorú, tökéletes műszaki állapotú jármű zöldkártyával miért élvez hátrányt a tehetősebbek, pl. 3000 cm3 feletti luxusautóikkal és jeep- jeikkel szemben? Hiszen ekkora cm3 nagyobb szennyeződés kibocsátásával is jár!5. Van- e lehetőség arra, hogy kivételt élvezzenek azok az autók, akiknek az éves használata időszakos, vagy kevesebb, mint 1000 km (Az én esetemben az Opel Manta kb. 500 km- t tesz meg egy évben, ezzel szemben a napi használatú 9 éves Opel Corsa 12000-15000 km fut. Na, akkor melyik szennyezi jobban a környezetet?)6. Van e lehetőség, arra, hogy az OT- n belül több osztályt, vagy kategóriát csinálni, amivel nem élveznének jelentős hátrányt a még nem OT- s minősítésű, egyedi gyártású, kevés darabszámú autóritkaságok?
|
2009.01.02. 14:15:30 Göd manta (#472)
|
A SUTYÓK TÁMADÁSA 1. RÉSZAz a félő, hogy egy gonosz gondolat ütötte fel a fejét, ami később akár országos szintűre is kinőheti magát, ami remélhetőleg meghiúsul. A törvényhozók azt tervezik, hogy gátat szabnak a kulturális örökségnek, ez emberi egyén örömének azzal, hogy meggondolatlan döntésekkel megnehezítsék a régmúlt technikája után érdeklődők életét! A következő cikket olvastam a Veterán 2009/1 szám 10. oldalán: Veteránmentes Belváros? címmel: A Fővárosi Közgyűlés új közlekedési korlátozás bevezetését tervezi Budapesten. Az előírás megtiltaná a Hungária körút vonalától a Dunáig terjedő területen a kevéssé környezetbarát gépkocsik közlekedését. Ez a szabály lehetetlenné tenné a rendszámmal rendelkező veterán autók használatát is az említett térségben. Az ellenőrzés a rendszámtáblán lévő környezetvédelmi címke színéből kiindulva gyors és egyszerű. A Mavamsz illetékesei megkeresték a főváros Közlekedési Főosztályát, ahol azt az ígéretet kapták, hogy az OT- s rendszámú autókat nem éri hátrány.
|
2009.01.01. 19:53:42 dodokacsa (#471)
 |
BUÉK mindenkinek
|
2008.12.31. 14:43:09 .coRo (#470)
 |
:DNekem csak pénzt és szeretetet! A többit megoldom ezekből! ;))))Boldog, Békés, Sikerekben gazdag Újévet kívánunk minden rendes Mantásnak! <:)_coro aniko
|
2008.12.31. 12:08:54 Göd manta (#469)
|
Hello!Mindenki, aki nekem 2008-ra a "Kívánom a legjobbakat jövőre" mondatotmondta, jelzem, hogy szar sem teljesült belőle!Épp ezért előre kérek mindenkit arra, hogy 2009-re ne ilyeneket,hanem PÉNZT, ALKOHOLT, vagy ÜZEMANYAGUTALVÁNYT küldjön.Köszönöm.:-)
|
2008.12.30. 14:48:44 Göd manta (#468)
|
Email:krisztian.god@gmail.com
|
2008.12.30. 14:45:27 Göd manta (#467)
|
Ami bonyolitja a helyzetet,ez egy piros garn (RECARO)-ból az épp szöveteket a hátsó tagokból (ami ép)le kell szednem,mert hogy egyforma legyen a már kijavitott elsökkel.Ez lesz a kocsiban.A kinyert eredeti gyári nem kopott jó lesz a kockás szinte hibátlan RECARO-hoz (csak nagyobb volumenü rendezvényekre)aminek apro hibái kijavitra kerülnek,hogy tényleg tökéletes legyen az ajtó kárpitok csomagtartó újraszönyegezés!Email-ban többet:krisztian.god
|
2008.12.30. 14:35:19 Göd manta (#466)
|
Szia .coRo! Én éppen kárpitozok,de ne tud meg!!!Nagyon hasonló karakterü anyagot találtam ezzel kárpitozok át egy garnitúra Recaro-t.Azt hiszem ebből nem élnék meg, nagyon rossz lenne az órabérem,mert mindent kézzel csinálok kárpitos tűvel.Igy olyan lesz az egész autó mint egy Royce,minden kézzel készül.SŐT JOBB MERT EZ EGY MANTA!!!!!!!Egyébként ilyen átkárpitozásra kb 70 E Ft hallottam.Innkább szenvedek ilyenre nem adok pénzt,és elmondhatom,hogy tényleg én csináltam.
|
2008.12.30. 13:27:03 .coRo (#465)
 |
Hali mindenki!Segítséget szeretnék kérni. Mivel új manta mániákus vagyok így még nem mozgok otthonosan köztetek, de annyit hallottam, hogy valaki mantát kárpitoz :)Tudnátok nekem segíteni abban, hogy e-mailes elérhetőséget vagy telcsi számot megadtok? A címem hetei.miklos@chello.huÜdv
|
2008.12.30. 06:27:46 Göd manta (#464)
2008.12.26. 21:16:33 Göd manta (#463)
|
|
|
 |