Jelenleg a MOMC archív oldalát nézed, ez az oldal már nem frissül, belépni/regisztrálni nem tudsz.
Tovább a nyitólapra »






 

Hozzászólások

Hozzászóláshoz szíveskedjen bejelentkezni!
Fórum -> Technikai kérdések -> Szerelési tanácsok
 
1 [2][3][4][5][6][7][8][9][10][11]   Következő >>   Utolsó >|
2020.03.15. 01:35:02
Chainsaw (#1209)
Nem a kúpkeréken lévő ricniről van szó, hanem az alumínium házban lévő tengely végére hegesztett belső ricniről.

Előzmény >
Az a ricnis rész lecsavarozható, és rakhatsz rá másikat, ha valóban kopott. Viszont a csavar, ami a tengely végén van, az húzza össze a két kúpos csapágyat a tengelyen, a két csapágy között pedig egy roppanó gyűrű van...


2019.12.30. 18:37:38
JuhaszPeter (#1208)
Sziasztok! egy olyan kérdésem lenne, hogy az összes A Mantában fejjel lefelé van beütve az ablaknál az alvázszám? (tehát ha a kocsi eleje felől nézed akkor fejjel lefelé) Köszi.


2019.11.03. 14:57:17
mantalacus (#1207)
Az a ricnis rész lecsavarozható, és rakhatsz rá másikat, ha valóban kopott. Viszont a csavar, ami a tengely végén van, az húzza össze a két kúpos csapágyat a tengelyen, a két csapágy között pedig egy roppanó gyűrű van...

Előzmény >
Sziasztok!

Találkozott-e már valaki olyan problémával, hogy a hátsó hídnak az a hosszabbító tengelye, ami az alumínium házban van, a difi felőli végén kopott a ricni és gázadás/elvételkor ide-oda csattan? Ismertek-e olyat aki esetleg le tudná gyártani ezt a ricnis részt és központosan felhegeszteni a tengleyre? Esetleg nincs valakinek egy ilyen elfekvőben? Hátha nem kellene gyártani csak felteszek egy másikat, ami még talán jó is lenne. Köszönöm!


2019.07.01. 21:15:59
Chainsaw (#1206)
Sziasztok!

Találkozott-e már valaki olyan problémával, hogy a hátsó hídnak az a hosszabbító tengelye, ami az alumínium házban van, a difi felőli végén kopott a ricni és gázadás/elvételkor ide-oda csattan? Ismertek-e olyat aki esetleg le tudná gyártani ezt a ricnis részt és központosan felhegeszteni a tengleyre? Esetleg nincs valakinek egy ilyen elfekvőben? Hátha nem kellene gyártani csak felteszek egy másikat, ami még talán jó is lenne. Köszönöm!


2018.06.17. 20:33:57
Jozsaa (#1205)
Tud valaki karosszériást aki nem milliókért akar évekig dolgozni?


2017.12.10. 07:50:07
Pimot (#1204)
Sziasztok!
Szeretnénk OT vizsgára vinni a Mantánkat, az a kérdés, hogy metál fényezést elfgadnak-e a vizsgán. Nem találtam sehol feljegyzést, hogy mikortól festettek metált gyárilag, a miénk 1977-es. Köszönöm a válaszokat.


2017.08.31. 21:06:58
cadex (#1203)
Ott van ahova a vastag gumicső csatlakozik. Az a félgömb alakú vacak (termosztátház). :-) Még soha nem szedted szét???

Előzmény >
Sziasztok!! Van nekem egy Opel Ascona B 1979-es évjáratú autóm. Termosztátot kell benne cserélni és nem találom sehol. Aki tudja hogy hol keressem azt arra kérem hogy ne tartsa magába. Előre is köszönöm. :) További szép napot!


2017.08.29. 15:45:13
Spyoneer (#1202)
Kocsis Attila facebookon lehet hamarabb eléred


2017.08.29. 11:50:43
Jozsaa (#1201)
Azt a srácot keresem akinek a 2.2-es kompresszoros Mantája van.


2016.12.01. 15:46:02
david210 (#1200)
Sziasztok!! Van nekem egy Opel Ascona B 1979-es évjáratú autóm. Termosztátot kell benne cserélni és nem találom sehol. Aki tudja hogy hol keressem azt arra kérem hogy ne tartsa magába. Előre is köszönöm. :) További szép napot!


2016.11.29. 18:35:26
matti (#1199)
Mantások!
Kár bajlódni a CIH manta motorral és az OHC motorokkal , úgyis valamit elrontottok , és csak kárba vész a munkátok , manta motor generálozással foglalkozok már 15 éve hívjatok nyugodtan megoldjuk a problémát.Tuninggal és részletes árajánlattal keressetek.
Tel.:0670 431 3103


2016.08.24. 20:04:40
princezsolt (#1198)
Sziasztok!

Ha megfúrják az 1.9s blokkomat 2.0s méretre, kell cserélnam a dugattyúkon kívül valamit? Hengerfej 2.2-esé lesz fent.



2016.06.08. 21:10:08
cadex (#1197)
Különböznek a dugattyúk. 19S furata 93 mm, 20S furata 95 mm.


2016.06.05. 13:20:50
princezsolt (#1196)
Sziasztok!

Lenne egy technikai kérdésem, remélem tudtok segíteni.

1.9s és 2.0s blokkban a dugattyú is különbözik vagy csak a gyűrűk?

Köszönöm a segítséget!


2016.04.23. 18:37:40
group44 (#1195)
Tehát akkor a méretek az elejétol számolva ,20cm ,17cm,20cm

Előzmény >
Megköszönném ha lemérnéd. :)


2016.04.21. 19:33:21
Graf Spee (#1194)
Megköszönném ha lemérnéd. :)

Előzmény >
Itt ahogy elnézem 13 as pufi gumikkal van szerelve a kocsi,eg 15 os kerék lokne rajta sokat,Ha kell akkor lemérhetem neked ugyanis,Az én mantám 7x15 205,50 eseken áll 40 es ultetéssel...Ennyiben segíthetek ha gondolod de ha tényleg gondban vagy a hasmagasságal akkor lehet egy Berlinettát kellene keresned .. A spoilerezett manták amugy sem bokorugrók..Amugy L jetes talált ..De az 1,9 es Tdi passatomon tobb vakuum cso van mint ezen ,Elég faék motor ami azt illeti ..Nem bonyolult..Fogyaztást meg nállam annak fugvénye reggel mekkora cipot huzok.. :D Na jó félre téve a tréfát sose érdekelt mennyit eszik s nemis mértem ,Ha 20 at falna akkoris szeretném mert manta..De saccolom egy 9 - 10 korul van,viszont nállam vacakol az elejétol a fojtószelep ,magas az alapgáz s cserés mert néha ha hirtelen engeded vissza beragad..Viszont nem foglalkoztat a lényeg hogy megy.. Udv


2016.04.21. 01:05:52
group44 (#1193)
Itt ahogy elnézem 13 as pufi gumikkal van szerelve a kocsi,eg 15 os kerék lokne rajta sokat,Ha kell akkor lemérhetem neked ugyanis,Az én mantám 7x15 205,50 eseken áll 40 es ultetéssel...Ennyiben segíthetek ha gondolod de ha tényleg gondban vagy a hasmagasságal akkor lehet egy Berlinettát kellene keresned .. A spoilerezett manták amugy sem bokorugrók..Amugy L jetes talált ..De az 1,9 es Tdi passatomon tobb vakuum cso van mint ezen ,Elég faék motor ami azt illeti ..Nem bonyolult..Fogyaztást meg nállam annak fugvénye reggel mekkora cipot huzok.. :D Na jó félre téve a tréfát sose érdekelt mennyit eszik s nemis mértem ,Ha 20 at falna akkoris szeretném mert manta..De saccolom egy 9 - 10 korul van,viszont nállam vacakol az elejétol a fojtószelep ,magas az alapgáz s cserés mert néha ha hirtelen engeded vissza beragad..Viszont nem foglalkoztat a lényeg hogy megy.. Udv

Előzmény >
Sziasztok!

Szeretnék egy hosszú autómentes időszak után venni egy autót. Alternatívák között szerepel az Opel Manta is. Épp a mai nap voltam egyet megnézni (képet raktam ki róla). Tetszett, de agyon van ültetve amitől igazán sportossá válik, de nekem sajnos nem szerencsés, mert félemeletes garázsom van.

Szeretném megkérdezni, hogy a gyári nem ültetett Mantának mekkora a hasmagasága? Mondjuk ha valakinek van egy nem ültetett modellje, akkor esetleg le tudná nekem mérni?
Második képen bejelöltem, hogy egészen pontosan hol érdekelnének a magasságok.

Még egy kérdésem lenne. Fogyasztásban mit várhatok egy ilyentől? 2 literes motorral szerelt injektoros. (a sok vákuumcsőből arra következtetek, hogy L-jetes) 4 sebességes manuális váltóval szerelt.

Vélaszaitokat előre is köszönöm :)



2016.04.20. 19:38:36
Graf Spee (#1192)
Sziasztok!

Szeretnék egy hosszú autómentes időszak után venni egy autót. Alternatívák között szerepel az Opel Manta is. Épp a mai nap voltam egyet megnézni (képet raktam ki róla). Tetszett, de agyon van ültetve amitől igazán sportossá válik, de nekem sajnos nem szerencsés, mert félemeletes garázsom van.

Szeretném megkérdezni, hogy a gyári nem ültetett Mantának mekkora a hasmagasága? Mondjuk ha valakinek van egy nem ültetett modellje, akkor esetleg le tudná nekem mérni?
Második képen bejelöltem, hogy egészen pontosan hol érdekelnének a magasságok.

Még egy kérdésem lenne. Fogyasztásban mit várhatok egy ilyentől? 2 literes motorral szerelt injektoros. (a sok vákuumcsőből arra következtetek, hogy L-jetes) 4 sebességes manuális váltóval szerelt.

Vélaszaitokat előre is köszönöm :)



2016.03.16. 19:51:54
princezsolt (#1191)
Helló!

Szeretném egy kicsit átépíteni a motort, konkrétan a sima karburátort cserélném ikerkarburátorra. Az első kérdésem, hogy weberből az IDF álló karbi befér-e a kényelmesen? A másik kérdésem, pedig a szívócsonk lenne. Lehet ilyet kapni emberi áron, vagy jobban járok ha csináltatok?

Köszi a segítséget!


2016.03.06. 10:23:57
janó (#1190)
Szia!

Nálam van a rendszerben ilyen és működik vele a gép!Esetleges dugulás az előszűrőben/üza. rendszerben? Fordítva berakott szűrő? Nem meg felelő nyomású AC? De az injektoroknál is van egy nyomás szabályzó,de az szerintem vákuumos szabályozású. Lehet, hogy kéne egy biztosan működő üza hidat felrakni amiben benne van ez az általam nyomásszabályzó ként ismert alkatrész és úgy kipróbálni az autót. Injektorok jók?

üdv:

Janó

Előzmény >
Jó napot Hölgyek Urak!
Kérdést intéznék azok felé akiknek az autójában 20E (L-Jet-es) motor duruzsol. Az üzemanyag hídon, a szivattyú és a szűrő közt a kanyarban, Nektek van e egy reduktor? A szaksajtó talán Pulzáció csökkentőnek hívja. Mikor megvettem az autót akkor benne volt, de Lada karburátor volt rászerelve... Most már L-Jet van rajta, és rendbe raktam az üzemanyag hidat is, de oly erőtlen a gép hogy csak na. A bibliában a rajzon nincs rajta, de a fényképeken igen. Nem egyértelmű számomra. Most azzal van a baj, vagy keressek tovább...
Előre is köszönöm


2016.03.04. 13:14:12
nemnorbert (#1189)
Jó napot Hölgyek Urak!
Kérdést intéznék azok felé akiknek az autójában 20E (L-Jet-es) motor duruzsol. Az üzemanyag hídon, a szivattyú és a szűrő közt a kanyarban, Nektek van e egy reduktor? A szaksajtó talán Pulzáció csökkentőnek hívja. Mikor megvettem az autót akkor benne volt, de Lada karburátor volt rászerelve... Most már L-Jet van rajta, és rendbe raktam az üzemanyag hidat is, de oly erőtlen a gép hogy csak na. A bibliában a rajzon nincs rajta, de a fényképeken igen. Nem egyértelmű számomra. Most azzal van a baj, vagy keressek tovább...
Előre is köszönöm


2016.03.02. 20:51:45
TRKI (#1188)
Közben sikerült megoldani.

Előzmény >
Üdvözlök mindenkit!

A segítségüket szeretném kérni a következőben: Van egy 1979-es Opel Ascona B 1.9S típusú gépezetem. 3 sebességes automata váltós. Nem rég a váltóból elkezdett fogyni az olaj és kiderült, hogy az olaj átszivárog a motorba, mert lyukas a membrán. Valaki tudna esetleg segíteni, a membrán beszerzésében (honnan rendelhetek)?


2016.03.01. 17:45:22
TRKI (#1187)
Üdvözlök mindenkit!

A segítségüket szeretném kérni a következőben: Van egy 1979-es Opel Ascona B 1.9S típusú gépezetem. 3 sebességes automata váltós. Nem rég a váltóból elkezdett fogyni az olaj és kiderült, hogy az olaj átszivárog a motorba, mert lyukas a membrán. Valaki tudna esetleg segíteni, a membrán beszerzésében (honnan rendelhetek)?


2016.02.09. 18:53:19
JuhaszPeter (#1186)
Köszi.

Előzmény >
Oda nem való semmi, csak a lökhárító.


2016.02.03. 22:15:38
L-MOMC (#1185)
Oda nem való semmi, csak a lökhárító.

Előzmény >
Nincs még meg a mantám, ugyhogy nem vagyok benne biztos, hogy jót kérdezek. De ha leszerelem a müanyag lökhárítót akkor ott fog maradni egy nagy lyuk. Oda kell még valamit szerezni?


2016.01.26. 20:53:12
JuhaszPeter (#1184)
Nincs még meg a mantám, ugyhogy nem vagyok benne biztos, hogy jót kérdezek. De ha leszerelem a müanyag lökhárítót akkor ott fog maradni egy nagy lyuk. Oda kell még valamit szerezni?


2016.01.24. 21:46:01
L-MOMC (#1183)
Az első indexnek kell konzolt csinálni, amúgy csak átcsavarozod.
Meg persze kell a hozzávaló index.


2016.01.24. 21:45:16
L-MOMC (#1182)
Az első indexnek kell konzolt csinálni, amúgy csak átcsavarozod.
Meg persze kell a hozzávaló index.


2016.01.22. 17:51:32
JuhaszPeter (#1181)
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne ,hogy egy műanyag lökhártós mantát át lehet alakítani a régi fém lökhártósra? Esetleg csinált már valaki ilyet? Köszönöm.



2015.11.27. 13:06:22
princezsolt (#1180)
Sziasztok!

Ki milyen gyertyát és gyújtókábelt használ? 1.9S motorba milyet ajánlanátok? Megéri csináltatni gyújtókábelt?

Szép napot mindenkinek!


2015.10.17. 22:04:49
Ricsi89 (#1179)
Ki milyen rugót ajánl ültetéshez? Valami iszonyú kemény és rövid rugók voltak a kocsiban, szereztem elvileg gyárit, abból vágtam 1 menetet, hogy ne legyen nagyon magas, erre még rosszabb, mint azzal a vastag vackokkal. Mintha túl puhák lennének a mostaniak. Lehet valami kisblokkos alól vannak, és nem bírja a nagy súlyt elől? Eleinte jobb volt, pár hét alatt meg leült teljesen.
Tehát milyen más autó rugója passzolna előre? Ki miből építkezik?


2015.09.29. 15:25:17
princezsolt (#1178)
Köszi az infókat és a segédletet! :)

Előzmény >
Hello!

Itt egy link: http://www.opel6070club.com/tekniset_tiedot/getrag_gt/getragt.htm

Én is ezek alapján tettem 5-ös váltót a 4-es helyére és nem kellett a kasznit vágni. Az 1-el jelölt lemezt vágod, illetve a 3-al jelölt rudat rövidíted és pont a 4-es váltókar helyére kerül az 5-ös karja. Bár az 5-ös karja rövid és nagyon elöl lesz, így én egy hosszabított 4-es kart tettem rá, hogy kényelmesen elérjem. A kardánt természetesen cseréled. És kész is.


2015.09.28. 19:43:44
Ricsi89 (#1177)
Így is, úgy is faragni kell. :)

Előzmény >
Hello!

Itt egy link: http://www.opel6070club.com/tekniset_tiedot/getrag_gt/getragt.htm

Én is ezek alapján tettem 5-ös váltót a 4-es helyére és nem kellett a kasznit vágni. Az 1-el jelölt lemezt vágod, illetve a 3-al jelölt rudat rövidíted és pont a 4-es váltókar helyére kerül az 5-ös karja. Bár az 5-ös karja rövid és nagyon elöl lesz, így én egy hosszabított 4-es kart tettem rá, hogy kényelmesen elérjem. A kardánt természetesen cseréled. És kész is.


2015.09.27. 20:07:27
cadex (#1176)
Hello!

Itt egy link: http://www.opel6070club.com/tekniset_tiedot/getrag_gt/getragt.htm

Én is ezek alapján tettem 5-ös váltót a 4-es helyére és nem kellett a kasznit vágni. Az 1-el jelölt lemezt vágod, illetve a 3-al jelölt rudat rövidíted és pont a 4-es váltókar helyére kerül az 5-ös karja. Bár az 5-ös karja rövid és nagyon elöl lesz, így én egy hosszabított 4-es kart tettem rá, hogy kényelmesen elérjem. A kardánt természetesen cseréled. És kész is.

Előzmény >
Üdvözlet Minden kedves Mantásnak!

A következő kérdésekben szeretném a segítségeteket kérni.

Van egy 1978-as B Mantám 1.9S motorral 4 gangos váltóval.
A kérdésem az lenne, hogy az 5 sebességes manta váltók felmennek simán erre a motorra, vagy szükséges valamilyen átalakítás? Esetleg Omega váltó passzolhat hozzá? Aztán a következő kérdéskör a differenciálmű lenne, szeretnék sperr difit a gép alá, nem tudom mennyire elérhető sperr difi mantához, esetleg miből építhető át.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Üdv.: Zsolt






2015.09.27. 15:56:48
princezsolt (#1175)
Köszönöm a segítséget!

Előzmény >
240-es Getrag volt gyárilag rajtuk. Viszont a váltókar más helyen van, így a kardánalagútnál faragni kell kicsit és a váltóbox sem stimmel. Mindenképp CIH motorra való váltót kell nézni, mert a többi nem passzol. Ja és kardán sem ugyanolyan, abból is kell a hozzávaló.


2015.09.27. 09:18:14
Ricsi89 (#1174)
240-es Getrag volt gyárilag rajtuk. Viszont a váltókar más helyen van, így a kardánalagútnál faragni kell kicsit és a váltóbox sem stimmel. Mindenképp CIH motorra való váltót kell nézni, mert a többi nem passzol. Ja és kardán sem ugyanolyan, abból is kell a hozzávaló.

Előzmény >
Üdvözlet Minden kedves Mantásnak!

A következő kérdésekben szeretném a segítségeteket kérni.

Van egy 1978-as B Mantám 1.9S motorral 4 gangos váltóval.
A kérdésem az lenne, hogy az 5 sebességes manta váltók felmennek simán erre a motorra, vagy szükséges valamilyen átalakítás? Esetleg Omega váltó passzolhat hozzá? Aztán a következő kérdéskör a differenciálmű lenne, szeretnék sperr difit a gép alá, nem tudom mennyire elérhető sperr difi mantához, esetleg miből építhető át.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Üdv.: Zsolt






2015.09.25. 21:01:52
princezsolt (#1173)
Üdvözlet Minden kedves Mantásnak!

A következő kérdésekben szeretném a segítségeteket kérni.

Van egy 1978-as B Mantám 1.9S motorral 4 gangos váltóval.
A kérdésem az lenne, hogy az 5 sebességes manta váltók felmennek simán erre a motorra, vagy szükséges valamilyen átalakítás? Esetleg Omega váltó passzolhat hozzá? Aztán a következő kérdéskör a differenciálmű lenne, szeretnék sperr difit a gép alá, nem tudom mennyire elérhető sperr difi mantához, esetleg miből építhető át.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Üdv.: Zsolt






2015.08.07. 20:53:29
Ricsi89 (#1172)
Sziasztok!
A szelephézag állítás hogyan történik CIH motoron? Láttam egy videót, ahol levett szelepdeknivel járó motornál csavargatják a himbák csavarjait. A Haynes féle könyvben olyat olvastam, hogy járó motornál kell állítani 0,3mm-es hézagot. Én csak azt nem értem, hogy miért éppen járó motornál kell mindezt csinálni? Járó motornál hogy lehet hézagot állítani, ha folyamatosan nyomkodja a himba a szelepet?


2015.07.28. 10:23:08
Asconabalazs (#1171)
Köszi a rajzot!



Előzmény >
http://voltag.ru/catalog/img.php?i=8cad0017083e2bf411dd0606c7127605&v=000000000932b627


2015.07.25. 16:22:03
Ricsi89 (#1170)
Tudom, hogy létezett elvileg, de olyat még ember nem látott. :D Gyárit beszerezni pedig ezen okból kifolyólag lehetetlen, így marad a típusidegen beszerelése.
A lehúzott ablak mellett pedig még mehet a klíma. :D

Előzmény >
szerintem nem olyan elvetemult hisz voltak mantak is klimával,csak nekem pldául sose fordult meg a fejemben hisz mibol áll a manta feeling egy része?? le az ablak konyok ki! :-)



1 [2][3][4][5][6][7][8][9][10][11]   Következő >>   Utolsó >|


Honlapkészítés: Liw Webstudio egyedihonlap.hu - a honlapkészítés jelene